تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه لبوی شکم پر داغ مناسب شب سرد یلدا

image آموزش تهیه لبوی شکم پر داغ مناسب شب سرد یلدا

ابتدا چغندرها را تمیز شسته و با میزان مناسبی آب بپزید من معمولا با زودپز چغندر رو میپزم حدود ۴۵ دقیقه زمان میبره، در ظرف دیگری سیب زمینی پخته و رنده شده ،خیارشور، نخودفرنگی ،ذرت ، مایونز ، نمک و فلفل و آبلیمو را در کاسه ای با هم مخلوط کنید ،دقت کنید میزان مایونز متناسب باشد چون سالادمان نباید شل شود.

لبو ها را با رنده مخصوص چیپس(قبلا عکسشو گذاشتم) حلقه حلقه کنید اگر رنده مخصوص ندارید باید خیلی با دقت لبو را حلقه حلقه نازک برش بزنید . داخل ۴ عدد رمکین ( ظرف سرامیکی مخصوص سوفله) را با سلفون بپوشانید ، اگر رمکین در دسترس نداشتید از لیوان, فنجان کاسه یا قالب کوچک مناسب هم میتوانید استفاده کنید.

جنس قالب هم مهم نیست چون سلفون میاندازیم. برای اینکه حلقه های لبو هم سایز قالب شود از یک کاتر گرد ساده استفاده کنید و لبوها را برش دهید . کف هر ظرف را یک ورق لبو بگذارید و دیواره های ظرف را هم با لبوهای برش خورده بپوشانید جوری لبوها را بچینید که هر ورق روی ورق قبلی قرار بگیرد سپس داخل هر ظرف را با سالاد پر کرده و خوب فشرده کنید

در آخر هر ظرف را با یک ورق لبو بپوشانید و با سلفون خوب بپیچید و برای حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود من از شب قبل درست کردم و در یخچال گذاشتم . برای برگرداندن لبوی شکم پر از قالب، ابتدا سلفون را از روی ظرف بردارید رمکین یا قالب مورد نظر را در ظرف سرو برگردانید و رمکین را به آرامی بلند کنید . لبوی شکم پر را طبق سلیقه خودتان تزیین و سرو کنید .

تکفارس آی آر

مواد لازم:

چغندر متوسط ۳ عدد

سیب زمینی آبپز ۳ عدد

ذرت پخته یک سوم پیمانه

نخودفرنگی یک سوم پیمانه

www.takfars.ir

خیارشور نگینی خرد شده یک سوم پیمانه

سینه مرغ پخته( در صورت دلخواه) یک دوم پیمانه

مایونز ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و آبلیمو به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر