تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه جوشانده های ضد خستگی در خانه

image آموزش تهیه جوشانده های ضد خستگی در خانه

جوشانده‌ی رزماری

ساقه و برگ‌های گیاه رزماری تقویت کننده‌اند. زمانی که احساس خستگی زیادی می‌کنید این گیاه به شما کمک می‌کند تا خستگی‌هایتان را به دست باد بسپارید.

روش تهیه

۳۰ گرم ساقه‌ رزماری را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و به مدت یک ماه، قبل از غذا یک فنجان بنوشید، یعنی روزی ۳ فنجان. باید بدانید که گیاه رزماری مشکلات گوارشی را نیز برطرف می‌کند.

تکفارس آی آر

توجه داشته باشید که این گیاه برای افرادی که سابقه بیماری صرع یا غش دارند و همچنین برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

جوشانده‌ پرتقال

دلیل اینکه پرتقال خستگی را از بین می‌برد این است که در هر ۱۰۰ گرم این میوه حدود ۵۳ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. روزانه یک عدد پرتقال نیاز روزانه‌ ما را به این ویتامین تأمین می‌کند. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید به سراغ پرتقال بروید و این معجون را تهیه و میل کنید.

روش تهیه

آب یک عدد پرتقال را بگیرید و داخل یک فنجان بریزید. یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. فنجان را با آب جوش پرکنید و هم بزنید. قبل از رفتن به رختخواب این معجون را میل کنید. اگر زیاد خسته شده‌اید این جوشانده را تا وقتی که حالتان بهتر بشود تهیه و میل کنید. هیچ مورد منع مصرفی برای این جوشانده وجود ندارد و به دلخواه خود می‌توانید میزان آب پرتقال و عسل را تغییر دهید.

www.takfars.ir

جوشانده‌ گیاه جینسینگ

۳تا ۸ درصد ریشه‌ گیاه جینسینگ از ماده‌ای به نام «جینسنوزید» تشکیل شده است که یک ماده‌ تقویت کننده محسوب می‌شود. این گیاه همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است. زمانی که دچار خستگی‌های گذرا هستید یا دوره نقاهت بیماری را می‌گذرانید جوشانده‌ این گیاه می‌تواند کمکتان کند.

روش تهیه

۳ گرم ریشه‌ خرد شده‌ گیاه جینسینگ را با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و صبح‌ها یک فنجان بنوشید. می‌توانید از این جوشانده حداکثر به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.

این گیاه همچنین ضداسترس است. اما باید بدانید که مصرف طولانی مدت آن باعث تحریک اعصاب شود. توجه داشته باشید که مصرف جینسینگ به زنان باردار، کودکان زیر ۱۶ سال و همچنین برای افرادی که دچار بی‌خوابی، فشارخون بالا یا سابقه‌ بیماری سرطان سینه دارند توصیه نمی‌شود.

جوشانده‌ جو دو سر

جو دو سر حاوی ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است که بدن را تقویت می‌کنند. زمانی که دچار خستگی فیزیکی یا روحی گذرا شده باشید این جوشانده به کمکتان می‌آید.

روش تهیه

به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه یک قاشق غذاخوری جو دو سر خشک را با یک لیتر آب جوش بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و هر روز یک فنجان از این جوشانده را به مدت یک ماه میل کنید. اگر اندازه‌های داده شده را به درستی رعایت کنید به هیچ نوع مسمومیتی دچار نخواهید شد. تاکنون هیچ مورد منع مصرف یا تأثیر منفی برای جو دوسر گفته نشده است. باید بدانید که جو دو سر خواص ضداسترسی نیز دارد.

چای سبز با نعنا

تک فارس

برگ‌های چای سبز حاوی کافئین و ویتامین‌های A، C و E می‌باشند. زمانی که احساس خستگی می‌کنید بدون معطلی به سراغ چای سبز بروید.

روش تهیه

یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. چای را صاف کنید و مقداری نعنا به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که خواص تقویت‌کنندگی چای سبز بیشتر شود. روزانه قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر ۲ تا ۳ فنجان چای سبز بنوشید.

توجه داشته باشید که زنان باردار و کودکان باید مصرف چای سبز را محدود کنند. اگر دچار کم خونی هستید بیش از ۴ فنجان در روز از این چای ننوشید. باید بدانید که چای سبز خواص ضدپیری دارد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

جوشانده‌ دارچین

دارچین باعث تحریک بدن می‌شود و خستگی را رفع می‌کند. زمانی که احساس خستگی جزئی می‌کنید با سراغ دارچین بروید.

روش تهیه

برای هر فنجان آب سرد ۲ قاشق چای‌خوری پُر، چوب دارچین بریزید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله‌ کم بجوشد. زمانی که آب به جوش آمد شعله را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. روزانه ۴ فنجان از این جوشانده به صورت سرد یا داغ میل کنید تا احساس خستگی‌تان از بین برود.

توجه داشته باشید که مورد منع مصرف برای استفاده از دارچین وجود ندارد. اما بیش از میزان ذکر شده نیز مصرف نکنید. این ادویه‌ معطر و پرطرفدار همچنین مشکلات دستگاه گوارش و بی اشتهایی را برطرف می‌کند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر