تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه ترشی مخصوص بهار با گردو

image آموزش تهیه ترشی مخصوص بهار با گردو

اگر کمی دیر بجنبید، قسمت داخلی گردوها- هر چند هنوز کال و نخوردنی است- تبدیل به چوب می‌شود و برای تهیه ترشی مناسب نخواهد بود. برای اطمینان از نرم بودن داخل گردو، به کمک کارد می‌توان نمونه‌ای از آن‌ها را چند تکه کرد. اگر نرم بود که به راحتی بریده می‌شوند.

بهترین زمان برای تهیه این ترشی، زمانی است که پره‌های داخلی گردو، هنوز سفت نشده باشد. گفتنی است که زمان انتخاب چاقاله هم، بسیار مهم است و بهترین وقت آن، اواسط بهار می‌باشد.

در روش دیگر، می‌توان چنگال را درون گردو فرو برد؛ اگر پره‌های داخلی چوب شده باشد، چنگال درون آن فرو نمی‌رود. پس از تهیه کردن گردوی مناسب ترشی، به این صورت عمل کنید

یک کیلوگرم گردو را با حدود ۳-۴ لیتر آب بجوشانید. هر چقدر مقدار آب مصرفی برای جوشاندن گردو بیش‌تر باشد، میزان تلخی گردو بیش‌تر گرفته خواهد شد. پس از جوشاندن گردوها به مدت ۵ دقیقه، آب آن را خالی کنید، آب تازه درون آن بریزید و کنار بگذارید. پس از ۲-۳ ساعت، آب آن را عوض کنید و این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا تلخی گردو کاملاً گرفته شود.

تکفارس آی آر

برای اطمینان از تلخ نبودن گردو، کمی از آن را بچشید. هر وقت مزه تلخی احساس نکردید، آماده است. حالا با چنگال گردوها را سوراخ کنید تا سرکه به راحتی درون آن‌ها رخنه کند. این کار، باعث می‌شود تا ترشی سریع‌تر جا بیفتد. اکنون گردوها را درون شیشه بچیند و سرکه به آن بیفزائید تا روی آن‌ها را بپوشاند.

درِ ظرف را نیز ببندید و آن را در یخچال یا جای بسیار خنک نگه دارید، تا ترشی جا بیفتد و آماده مصرف شود.

مواد لازم

گردوی نارس یک کیلوگرم

نمک ۱ قاشق سوپخوری پر

www.takfars.ir

سرکه به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر