تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تصویری چیدمان و دکوراسیون منزل مدل خانه جنگلی

برای نزدیک شدن به کلبه رویاهای‌تان فقط کافی است برای قدم زدن در طبیعت وقت بگذارید و به شاخه‌های درختان به خصوص درخت‌های چنار نگاه دوباره‌ای بیندازید!

image آموزش تصویری چیدمان و  دکوراسیون منزل مدل خانه جنگلی

راهکار

برای تهیه راحت‌تر پوسته درخت چنار و شاخه‌های بریده شده آماده این درخت می‌توانید به نزدیک‌ترین گل‌فروشی محله‌تان سر بزنید اما پیشنهاد ویژه ما این است که برای تهیه آنها سری به بازار گل بزنید؛‌ که هم فال است هم تماشا! فکرش را بکنید؛ شروع یک روز سرد زمستانی در میان شاخه‌ها‌ی رنگارنگ گل‌ها از آن فرصت‌‌هایی است که نباید به همین راحتی از کنار آن بگذرید. از آن گذشته، در بازار گل برای تهیه پوسته چنار نصف قیمت گل‌فروشی‌ها (برای هر دسته پوسته درخت چنار با وزنی معادل ۵۰۰ گرم، چیزی حدود ۸ هزار تومان) هزینه می‌کنید.

قدم اول:

تکفارس آی آر

کاشی‌های چوبی!

با پوسته‌های درخت چنار می‌توانید ظاهر تازه‌ای به کمد قدیمی گوشه اتاق‌تان بدهید و اولین قدم را برای نزدیک کردن حس خانه‌تان به کلبه‌های چوبی بردارید. برای شروع باید سراغ قیچی‌های سنگین خیاطی بروید(برای ایمنی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم بزرگ‌ترین عینک آفتابی یا طبی که دارید را روی چشم‌تان بگذارید). حالا پوسته‌های یک‌تکه و احتمالا بدون نظم چنار را به مربع‌هایی با ابعاد مساوی تقسیم کنید. یادتان باشد در این مرحله هرچه برش‌های شما دقیق‌تر باشد سوار کردن آنها روی کابینت به مراتب ساده‌تر می‌شود. ابعاد این تکه‌ها به اندازه سطح کمد شما بستگی دارد. با این حال اگر این تکه‌ها را در ابعاد کوچک و در تعداد زیاد در نظر بگیرید تصویر نهایی کار شما زیباتر می‌شود. حالا باید تکه‌های چنار را چند ساعتی در معرض جریان هوا قرار بدهید تا از خشک شدن آنها مطمئن شوید.

image آموزش تصویری چیدمان و  دکوراسیون منزل مدل خانه جنگلی

بعد از این مرحله نوبت به کاشی‌کاری می‌رسد! شما باید تکه‌های چوب را با استفاده از چسب چوب روی کمد‌تان بچسبانید. در این مرحله همه چیز به دقت و ظرافتی که در چسباندن تکه‌های چوبی به خرج می‌دهید بستگی دارد. باید کاشی‌های چوبی را طوری کنار هم قرار بدهید که سطح زیر آن کاملا پوشش داده شود و چیزی از سطح قبلی کمد شما به چشم نیاید. یادتان باشد لازم نیست تکه‌هایی را که برای نشاندن کنار هم انتخاب می‌کنید به هم شبیه باشند. اتفاقا تفاوت نا‌خودآگاه آنها نتیجه نهایی کارتان را زیباتر هم می‌‌کند. همین ترفند را می‌توانید روی کابینت‌های فلزی قدیمی آشپزخانه‌تان هم پیاده‌کنید. در مورد کابینت‌های ام‌دی‌اف هم می‌توانید از چسب‌های مخصوص سطوح ام‌دی‌ف استفاده کنید. خلاصه اینکه این ایده‌ ساده را می‌توانید روی همه سطوح پیاده کنید فقط کافی است کمی حوصله به خرج بدهید.

قدم دوم:

www.takfars.ir

از جنس طبیعت!

image آموزش تصویری چیدمان و  دکوراسیون منزل مدل خانه جنگلی

این هم یک جا کلیدی از جنس طبیعت! برای ساختن این جا کلیدی به یک شاخه نیمه قطور، دستگاه دریل و ۲ یا ۳ قلاب به شکل علامت سؤال نیاز دارید. بعد از انتخاب شاخه به اندازه دلخواهتان باید با استفاده از ظریف‌ترین مته دریل، ۳ حفره با فاصله‌های یکسان روی آن ایجاد کنید. حالا باید قلاب‌ها را در حفره‌هایی که ایجاد کرده‌اید فرو کنید و خوب بچرخانید. جا کلیدی شما آماده است!

قدم سوم:

از جنس زیبایی

برای ساختن یک طاقچه چوبی، به ۲ تخته ترجیحا از جنس ام‌دی‌اف در ابعاد ۷۰×۵۰ (ام‌دی‌اف را برای سبکی و در دسترس بودنش به شما پیشنهاد می‌دهیم) مقداری رنگ و ۲ شاخه نسبتا تنومند نیاز دارید. البته در انتخاب این شاخه باید کمی خلاقیت به خرج بدهید مثلا اینکه به جای شاخه‌های یکدست انواعی را انتخاب کنید که شاخه‌های ریز و درشت از آنها منشعب شده است. حالا باید هر دو شاخه را با ارتفاع یکسان برش دهید. در این مرحله برشی که ایجاد می‌کنید بسیار مهم است. این شاخه قرار است نقش نقطه اتکا تخته‌های اصلی طاقچه شما را بازی کند به همین دلیل سطح آن‌ باید کاملا صاف و یکدست باشد. پس بهتر است به نزدیک‌ترین کارگاه نجاری یا کابینت‌سازی مراجعه کنید و در برش شاخه‌ها از آنها کمک بگیرید!

image آموزش تصویری چیدمان و  دکوراسیون منزل مدل خانه جنگلی

حالا باید بروید سروقت ۲ تخته‌ ام‌دی‌اف با ابعاد ۱۵۰×۵۰ که در نظر گرفته بودید (این سایز پیشنهادی ماست اما شما می‌توانید این سایز را متناسب با دیواری که قرار است طاقچه‌تان را روی آن قرار بدهید تغییر دهید) و آنها را به رنگ دلخواه‌تان ترجیحا چند درجه تیره‌تر از رنگ دیوار اصلی، رنگ کنید. در این مرحله باز هم به دریل و ظریف‌ترین مته آن نیاز دارید. شما باید شاخه‌‌هایی را که در نظر گرفته‌اید به فاصله ۱۵ سانتی‌متر از هر دو طرف به تخته اصلی طاقچه، دریل و با یک پیچ بلند هر ۲ سطح را به هم پیچ کنید. همین روش را در مورد سطح بالای طاقچه‌ هم تکرار کنید. حالا کافی است روی پیچ‌ها را رنگ کنید تا نقطه اتصال شما به چشم نیاید. به همین راحتی طاقچه شما آماده است فقط کافی است طاقچه‌تان را با استفاده از دریل روی دیوار سوار کنید و خرده‌ریزها را در آن بچینید.

قدم چهارم:

از جنس طبیعت

تک فارس

پیدا کردن جایی برای زیورآلات‌ از آن موضوع‌هایی است که با وجود پیش پا افتادگی‌اش حتما ذهن شما را هم درگیر کرده. اما به سادگی و با به کار گرفتن چند شاخه ظریف می‌توانید ذهن‌تان را تا مدت‌ها از این فکر رها کنید و تحسین دیگران را هم بر انگیزید!برای شروع به چند شاخه ظریف نیاز دارید. با کمی ذوق و سلیقه شاخه‌هایی با رنگ‌های متفاوت و با انشعاب‌های متعدد خواهید یافت تا هم ظاهر طبیعی‌تری به کارتان ببخشید هم اینکه کاربرد آن را بیشتر کنید.

image آموزش تصویری چیدمان و  دکوراسیون منزل مدل خانه جنگلی

۲ تخته ام‌دی‌اف ترجیحا خودرنگ(رنگ چوب) در ابعاد ۱۰×۴۰ سانتی‌متر و مقداری چسب چوب هم نیاز دارید. حالا می‌توانید دست به کار شوید. با استفاده از یک اره ظریف ۳ شاخه کوچک را در ارتفاع‌های مشابه ببرید. حالا باید ۲ تخته ام‌دی‌اف را با استفاده از چسب چوب به هم بچسبانید به طوری که سطح تماس ۲ چوب با هم زاویه قائمه بسازد. بعد از اینکه چسب کاملا خشک شد باید روی یکی از سطوح که قرار است حکم پایه کار شما را بازی کند، ۳ حفره با فاصله‌های مساوی ایجاد کنید. درون هر حفره را با چسب چوب کاملا پر کنید، شاخه‌ها را درون آن قرار بدهید و منتظر بمانید تا چسب کاملا خشک شود. حالا همه چیز آماده است شما می‌توانید زیورآلات مورد علاقه‌تان را به آن بیاویزید!

محصولات معتبر
محصولات معتبر