تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تصویری نحوه اپدیت اندروید گوشی به نسخه جدید

ابتدا به روش زیر عمل کنید و ببینید که آیا آپدیتی برای گوشی اندرویدی شما ارائه شده است یا خیر.

توجه ۱: معمولا با انجام آپدیت، اطلاعات گوشی شما دست‌نخورده باقی میماند و صدمه‌ای نمیبیند، ولی گاها در مواردی مشاهده شده که متاسفانه اطلاعات به هنگام آپدیتِ گوشی پاک شده و هیچ راه برگشتی نیز وجود نخواهد داشت. به همین دلیل اکیدا توصیه میشود که قبل از انجام آپدیت گوشی، از تمام اطلاعات خود مثل عکس‌ها، فیلم‌ها، شماره‌ها و مخاطبین و خلاصه هر چیزی که روی گوشی خود دارید کپی بگیرید و آن را جایی نگه دارید.

توجه۲: قبل از شروع کار، گوشی خود را به شارژر وصل کنید تا کامل شارژ شود، سپس مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد قسمتِ تنظیمات یا همان Settings گوشی خود شوید.

حالا به پایینِ صفحه بیایید و گزینه‌ی About Phone یا درباره گوشی یا اطلاعات گوشی را انتخاب کنید. این گزینه معولا آخرین گزینه در این صفحه است.

تکفارس آی آر

image آموزش تصویری نحوه اپدیت اندروید گوشی به نسخه جدید

حالا در این صفحه به دنبال گزینه‌ی System updates بگردید و آن را انتخاب کنید.

image آموزش تصویری نحوه اپدیت اندروید گوشی به نسخه جدید

اکنون گوشی یا تبلت خود را به اینترنت متصل کنید و گزینه‌ی Check for update یا Check now را انتخاب کنید.

image آموزش تصویری نحوه اپدیت اندروید گوشی به نسخه جدید

www.takfars.ir

حالا باید چند ثانیه‌ای صبر کنید تا گوشیِ شما به سایتِ کمپانیِ سازنده متصل شود و ببیند که آیا نسخه‌ی آپدیتی برای گوشی شما ارائه شده است یا خیر؟

اگر نسخه‌ی جدیدتری برای گوشی شما ارئه نشده باشد، احتمالا پیغامی شبیه به Your system is up to date را مشاهده خواهید کرد. این پیغام به این معنی است که نسخه‌ی اندروید گوشی یا تبلتِ شما، آخرین نسخه‌ی ارائه شده است و نسخه‌ی جدیدتری وجود ندارد.

image آموزش تصویری نحوه اپدیت اندروید گوشی به نسخه جدید

اما اگر نوشته‌ای شبیه به System update available را مشاهده کردید و گزینه‌ی Download and install update را دیدید، به این معنی است که نسخه‌ی اندروید جدیدی برای گوشی یا تبلت شما ارائه شده که میتوانید آن را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید.

image آموزش تصویری نحوه اپدیت اندروید گوشی به نسخه جدید

توجه کنید که اگر آپدیتی موجود باشد، معمولا حجمِ آن نیز نمایش داده میشود. به عنوان مثال، در عکس بالا میبینید که حجمِ آپدیت موجود برای گوشی ما حدود ۲۶۳ مگابایت است. پس اگر سرعت اینترنتان خوب است اقدام به دانلود آپدیت کنید در غیر این صورت، با انتخاب گزینه‌ی Download and install احتمالا باید ساعت‌ها صبر کنید تا عملیات دانلود به پایان برسد.

پس از اینکه دانلود کامل شد، گزینه‌ای با عنوان install نمایش داده خواهد شد که باید آن را انتخاب کنید. البته ممکن است در بعضی از گوشی‌ها، به صورت خودکار پس از این‌که آپدیت دانلود شد، عملیات نصب آغاز شود و از شما بابت این موضوع سوالی پرسیده نشود. همچنین باید توجه کنید که در طول اجرای مراحل نصب، ممکن است گوشی شما چند بار روشن و خاموش شود.

در نهایت وقتی آپدیت انجام شد، یک بار دیگر مراحل ۱ تا ۵ را انجام دهید و ببینید که آیا باز هم آپدیتی وجود دارد یا خیر؟ اگر باز هم آپدیتی وجود داشت، دوباره به همین طریق آن را انجام دهید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر