تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تصویری رنگ کردن حرفه ای موها با حنای طبیعی

image آموزش تصویری رنگ کردن حرفه ای موها با حنای طبیعی

حنای طبیعی و خالص بخرید: برای موهای کوتاه ۵۰ الی ۱۰۰ گرم، برای موهای متوسط ۱۰۰ گرم و برای موهای بلند ۲۰۰ گرم حنا نیاز داریم. البته این مقدار ممکن است در افراد متفاوت باشد. هنگام خرید حنا چند نکته هست که باید به خاطر بسپارید.

بعضی حناها طبیعی نیستند و افزودنی هایی به آن ها اضافه شده است. حنا باید سبز مایل به قهوه ای است و بوی گیاه خشک یا چمن زده شده می دهد. هیچوقت حنای صورتی یا مشکی نخرید یا حنایی که بوی شیمیایی بدهد. اگر حساسیت یا آلرژی دارید قبل از استفاده تست کنید. مقداری حنا روی پوست بزنید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا پوست واکنش نشان می دهد یا نه.

مواد زیادی وجود دارد که می توانید با حنا ترکیب کنید و تمام آن ها را نمی توان در یک مقاله ذکر کرد. اما در این جا به چند نمونه اشاره خواهم کرد.

برای قرمز توت فرنگی از آب لیمو و سرکه استفاده کنید.

تکفارس آی آر

برای رنگ قرمز مایل به قهوه ای از قهوه یا چای سیاه استفاده کنید.

اگر بوی حنا را دوست ندارید می توانید از چیزهای خوشبو مثل روغن های ضروری، گلاب یا میخک استفاده کنید.

برای ترکیب کردن حنا، حنا را داخل ظرفی بریزید و به آن اضافه کنید و هم بزنید.

از ظرف استیل، شیشه ای، پلاستیک یا سرامیک برای این کار استفاده کنید.

نمی توان گفت چه مقدار آب باید به حنا اضافه کرد. فقط باید به مقداری آب بریزید که حنا به شکل ماست در بیاید.

www.takfars.ir

هنگام استفاده از حنا باید دستکش استفاده کنید چون خیلی زود رنگ می گیرد.

بعد از درست کردن حنا روی آن را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید چند ساعت یا یک شبانه روز بماند. بعد از اینکه حنا از سبز به قهوه ای تغییر رنگ داد یعنی آماده استفاده است.

image آموزش تصویری رنگ کردن حرفه ای موها با حنای طبیعی

موها نباید تمیز باشد چون روغن طبیعی مو به بهتر رنگ گرفتن موها کمک میکند. البته می توانید موها را فقط با آب بشوئید اما شامپو نزنید.

image آموزش تصویری رنگ کردن حرفه ای موها با حنای طبیعی

قبل از رنگ کردن موها همه وسایل مورد نیاز را آماده کنید. کیسه زباله، وازلین و چند عدد دستکش پلاستیکی.

image آموزش تصویری رنگ کردن حرفه ای موها با حنای طبیعی

کیسه زباله را سوراخ کنید و مثل لباس بپوشید. البته می توانید به جای کیسه زباله لباس کهنه هم بپوشید که بعد از رنگ کردن موها دور بیندازید.

به قسمت رویش موها وازلین بزنید تا پوست هنگام رنگ کردن مو رنگ نگیرد.

ابتدا دستکش ها را بپوشید و تمام موها را یک اندازه حنا بزنید. به ریشه و نوک موها توجه بیشتری کنید. بعد از اینکه حنا به تمام موها رسید موها را بالا جمع کنید و با کلاه رنگ بپوشانید.

تک فارس

برای رسیدن به نتیجه بهتر بگذارید یک شبانه روز موها در حنا بماند. اما اگر دوست ندارید با موهای حنایی بخوابید اجازه دهید چند ساعت حنا روی موها بماند. هر چه بیشتر بماند بهتر است. اگر موهای تیره دارید شاید یک شبانه روز هم برای روشن کردن آن با حنا کافی نباشد.

در مرحله آخر دستکش بپوشید، موها را تمیز بشوئید و شامپو بزنید. قبل از شستشوی کامل موها از نرم کننده استفاده کنید و بگذارید نرم کننده ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی موها بماند.

موها را به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت نباید بشوئید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر