تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تصویری خاموش کردن ویندوز در ساعت تعیین شده

برنامه‌ی NINJA SHUTDOWN دقیقا همان کاری را میکند که ما میخواهیم؛ برای شروع وارد آدرس rtgstudios.in/ninja شوید و سپس گزینه‌ی Download را انتخاب کنید. پنجره‌ی جدید باز میشود و پس از چند ثانیه عملیات دانلود آغاز میشود.

پس از اینکه دانلود به پایان رسید، فایلِ دانلود شده (که یک فایل با فرمت zip است) را باز کنید. مشاهده خواهید کرد که ۲ فایل درونِ آن قرار دارند. یکی از فایل‌ها، فایلِ PDF و راهنمای استفاده از نرم‌افزار است و فایلِ دیگر، خودِ برنامه‌ی NINJA SHUTDOWN است.

با توجه به Portable بودنِ این برنامه، هیچ نیازی به نصب ندارید و وقتی روی آن کلیک کنید، برنامه اجرا میشود و آماده به فعالیت خواهد بود. این مورد، یکی از بهترین موارد در رابطه با این برنامه است، زیرا به عنوان مثال میتوانید آن را درون فلش USB خود داشته باشید و هر جا و روی هر کامپیوتری که تمایل داشتید، اجرایش کنید و از آن استفاده کنید، بدون اینکه نیاز به نصب داشته باشید.

اکنون برای شروع کار، روی فایلِ برنامه دابل-کلیک کنید تا اجرا شود.

با صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر مواجه خواهید شد. همه چیز کاملا واضح و مشخص است. ساعتی که به رنگ قرمز یا نارنجی نمایش داده میشود، ساعتِ کنونی شماست. این ساعت به این منظور اینجا قرار گرفته تا به شما برای انتخاب ساعت مناسب برای خاموشی کامپیوترتان کمک کند. برای تنظیم ساعت مورد نظر، طبق دستور زیر عمل کنید:

تکفارس آی آر

ابتدا روی کادرِ زیرِ نوشته‌ی HH کلیک کنید و ساعتِ مورد نظرتان را از میان گزینه‌های نمایش داده شده انتخاب کنید.

گزینه MM را انتخاب کنید و دقیقه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

گزینه SS را انتخاب کنید و ثانیه‌ی مورد نظرتان را نیز انتخاب کنید.

سپس با استفاده از گزینه‌ی AM/PM مشخص کنید که ساعتی که انتخاب کردید، AM (صبح) یا PM (شب) است.image آموزش تصویری خاموش کردن ویندوز در ساعت تعیین شده

حالا گزینه‌ی Shutdown را از میان گزینه‌های پایین انتخاب کنید.

www.takfars.ir

گزینه SET را انتخاب کنید.

حالا اگر میخواهید صفحه‌ی برنامه ناپدید شود و به پس‌زمینه برود و دیده نشود، گزینه Hide را انتخاب کنید.

استفاده از برنامه Simple Shutdown Timer

باور بکنید یا نه، Simple Shutdown Timer از برنامه‌ی بالایی هم ساده‌تر است! همانطور که در تصویر زیر میبینید، این برنامه فقط چند گزینه‌ی ساده دارد که با استفاده از آن‌ها باید مشخص کنید که تمایل دارید سیستم شما از حالا تا چند ساعت یا چند دقیقه‌ی دیگر کار کند و خاموش شود، همین!

image آموزش تصویری خاموش کردن ویندوز در ساعت تعیین شده

ابتدا به آدرس pcwintech.com/simple-shutdown-timer مراجعه کنید و ترجیحا گزینه‌ی دانلودِ بالایی را انتخاب کنید. این گزینه فقط فایلِ EXE که مورد نیاز ما است را دانلود میکند و چیزهای اضافی دانلود نخواهد شد.

وقتی فایل را دانلود کردید، آن را اجرا کنید. با صفحه‌ای شبیه به تصویر بالا مواجه میشوید که از شما میخواهد به صورت زمان‌سنج، مشخص کنید که تمایل دارید کامپیوتر شما چند ساعت، چند دقیقه و چند ثانیه‌ی دیگر خواموش شود. برای این کار، طبق دستور زیر عمل کنید:

گزینه سمت چپ (Hours)، ساعتِ مورد نظر خود را وارد کنید.

گزینه‌ی Minutes هم دقیقه‌ی مورد نظر خود را تنظیم کنید.

در گزینه Seconds هم ثانیه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تک فارس

به عنوان مثال، اگر شما در Hours عدد ۱ و دو کادر دیگر را ۰ قرار دهید، سیستم شما درست یک ساعت دیگر خاموش میشود.

اکنون لازم است روی منوی باز شونده کلیک کنید و گزینه Shutdown را انتخاب کنید.

در نهایت گزینه Set را انتخاب کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر