تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش بهترین روش پیاده روی برای لاغری سریع

image آموزش بهترین روش پیاده روی برای لاغری سریع

ورزش پیاده‌روی، بدن فرد را به طور موثری در حالت چربی سوزی قرار می‌دهد.

پیاده‌روی مزایای زیادی دارد. این ورزش به راحتی به افزایش گردش خون و سوزاندن چربی کمک می‌کند. در ادامه تشریح می‌کنیم که چرا باید روزانه زمانی را به پیاده‌روی اختصاص دهیم.

– ورزش پیاده‌روی به کاهش بیماری‌هایی مانند افسردگی، سکته مغزی، حمله قلبی و … کمک می‌کند. پیاده‌روی باعث کاهش فشارخون و درمان بی‌خوابی می‌شود. در واقع تحقیقات نشان داده است اگر روزانه ۳ کیلومتر پیاده‌روی داشته باشیم، خطرات و ریسک‌های سلامتی و تندرستی می‌تواند به نصف برسد.

– قدم زدن باعث تقویت قدرت مغز می‌شود، به ویژه برای افرادی که سنشان بالای ۶۰ سال است. پیاده‌روی به مدت ۱۵ دقیقه در روز، به طوری که به تدریج سرعت افزایش یابد، باعث بهبود مهارت‌های ذهنی می‌شود.

تکفارس آی آر

– چه دلیلی بهتر از پیاده‌روی برای کاهش وزن؟ پیاده‌روی نه تنها به شما کمک میکند تا از شر اضافه وزن خود خلاص شوید، بلکه سوخت‌و‌ساز بدنتان را نیز بالاتر می‌برد.

– پیاده‌روی تأثیر مثبتی بر روی ذهن شما می‌گذارد و باعث بهبود روحیه، تسکین اضطراب و تقویت اعتماد به نفس می‌شود.

– پیاده‌روی باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود؛ زیرا شما کمتر در معرض افتادن و زخمی شدن هستید. همچنین آمادگی بدنی حاصل از پیاده‌روی احتمال صدمه به عضلات و مفاصل را کاهش می‌دهد؛ زیرا انعطاف پذیری عضلات و مفاصل را افزایش می‌دهد.

– پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان روده و سینه را کاهش می‌دهد.

– با پیاده‌روی می‌توان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داد.

www.takfars.ir

– در ابتدا ممکن است این سؤال برای شما مطرح شود که با چه سرعتی باید راه رفت؟

پاسخ ساده است. بهتر است با سرعتی راه بروید که در حین راه رفتن، به راحتی قادر به صحبت با فرد دیگری باشید. این روش به عنوان «آزمون صحبت» نیز شناخته می‌شود.

– اطمینان حاصل کنید که کفش پیاده‌روی شما راحت و باکیفیت باشد. کفش باید به خوبی قوس‌های پایتان را پشتیبانی کند و پاشنه کفش باید کمی مرتفع باشد. موادی که برای ساخت پاشنه کفش به کار می‌رود باید از مواد سفت و سختی ساخته شده باشد که پاشنه پا را به خوبی حمایت کند.

– مسئله مهم دیگر حفظ وضعیت مناسب بدن در هنگام پیاده‌روی است. حرکت شانه‌ها، بالا نگه داشتن سر همراه با یک شکم تخت بهترین حالت فیزیکی برای راه رفتن است. قدم‌هایتان باید طولانی باشد، اما مطمئن شوید که هنگام پیاده‌روی به خود فشار وارد نکنید.

– قدم زدن با یک دوست ممکن است به شما در ادامه دادن به این ورزش کمک کند. اگر شما با قدم زدن با شخص دیگری راحت نیستید، گوش دادن به آهنگ هنگام پیاده‌روی می‌تواند راه خوبی باشد.

– اگر قصد پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی را دارید، حتماً آب به همراه داشته باشید. اگر هوا گرم و آفتابی است، سعی کنید که از کلاه و کرم ضد آفتاب نیز استفاده نمایید.

– هر زمان که توانستید از پله به جای آسانسور استفاده کنید و آن زمان است که متوجه خواهید شد احتیاج به هیچ دستگاهی برای ورزش پیاده‌روی ندارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر