تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آقایان در دوران بارداری همسر خود چطور با اون رفتار کنند

دور تعارضات خط قرمز بکش

سارا هجری؛ دانش‌‌آموخته روان شناسی بالینی از د انشگاه فردوسی

درک شرایط جسمی و روانی همسر در این دوران بسیار مهم است. با توجه به تغییرات هورمونی و جسمی گاهی خانم دچار حالت های افسردگی، اضطراب و غم و… می شود. زوج در ابتدا باید سعی در افزایش آگاهی و اطلاعات خود درباره دوره بارداری داشته باشد. در این راستا سه نکته توصیه می شود:

مراقبت جسمی و روانی از همسر

کاهش تنش ها و تعارضات در این دوره حساس

تکفارس آی آر

بیان احساسات مثبت در والد شدن

پای آرامش بچه در میان است

سپیده سلطان محمدلو؛ دانشجوی دکترای روان شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی

تاثیر اتفاقات دوران بارداری بر میزان تندرستی و سلامتی سال های بعد کودک خیلی موثر است، پس تامین آرامش روحی همسران در این دوران خیلی مهم است.

مصرف سیگار و دخانیات در هر زمان برای اطرافیان مضر است، ولی میزان مضر بودن این موارد در دوران بارداری چندین برابر می شود؛ پس به طور جدی باید از آن حذر کرد.

www.takfars.ir

حمایت همسر در دوران بارداری فقط به حمایت جسمی مربوط نمی شود، تامین فضای روحی و وقت گذاشتن برای صحبت با همسر به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

خیال همسرت را راحت کن.

غلام محمدی؛ دانشجوی دکترای مشاوره دانشگاه اهواز

گفت و گو: درباره مسائل مختلف دوران بارداری و همچنین بعد از تولد و برنامه ها و آرزو هایتان با همسرتان گفت و گو کنید و لذت ببرید.

همراهی: در مراحل مختلف با ایشان همراه شوید؛ برای مثال همراهی وی برای رفتن دوره ای نزد پزشک یا همراهی ایشان در خواندن کتاب های بارداری و ….

کاملا مشهود است که زنان در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و تغییر در ظاهر، نسبت به ظاهر خود دچار افکار منفی می شوند و بدیهی است که به این دلیل ناراحت باشند و احساس کنند که همسرشان به آن ها توجه نمیکند. ابراز محبت و توجه شما خیال وی را آسوده میکند که همچنان و تحت هر شرایطی دوست داشتنی است.

خانمت را در قرنطینه نگه دار.

عبدالحسن ترابیان؛ روان شناس

از مهم ترین و حیاتی ترین وظایف یک مرد دادن امنیت است که برای تامین امنیت همسر باردار، باید بیش ازگذشته به خانم توجه، محبت و احترام عملی داشته باشد چون گفته می شود ویار خانم باردار بیشتر ریشه روحی – روانی دارد و به این طریق می خواهد درک و دیده شود و میزان توجه اطرافیان را محک بزند.

۲ – مرد باید مدت بیشتری از وقت خود را در کنار خانم بگذراند و سطح انتظارات خود را از خدمات دهی همسرش کاهش دهد و نقش های بیشتری را در منزل ایفا کند.

تک فارس

به صورت کلامی و عملی از بارداری خانم ابراز رضایت و خوشحالی کند و در دوره بارداری سعی کند خانم در یک قرنطینه خبری قرار گیرد و خبرهای ناگوار را نزد همسر خود مطرح نکند و همین توقع را از اطرافیان نیز داشته باشد که امنیت روانی خانم را اولویت اول خود بدانند.

این بانوان حساااس.

عباس کیوان لو؛ دانش‌‌آموخته روان شناسی بالینی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری، از لحاظ عاطفی بسیار حساس می شوند. هرگونه رفتار یا برخوردی که قبلا بی تفاوت از کنار آن می گذشتند در این دوران به چشم می آید و مورد تفسیر و تعبیر قرار می گیرد. این مسئله لزوم مراقبت و توجه بیشتر زوج را می رساند.

نوعی بیش حساس شدگی در تمام حواس زن رخ می دهد که از لحاظ تکاملی هم کارکرد دارد و گویا زن را در مراقبت از جنین موجود در رحم یاری می رساند. این مسئله هم لزوم توجه بیشتر زوج به بهداشت فردی اش را در این دوران می رساند.

به دلیل تغییرات هورمونی و وضعیت جسمانی زن ها در دوران بارداری، میل ج.ن.س.ی آن ها به طور معمول کمتر می شود. این قضیه باعث می شود آن ها به نوازش های جسمانی همسر دقت بیشتری کرده و نیاز بیشتری به آن داشته باشند. چنانچه این نوازش ها ادامه پیدا کند، خود راهی برای جلوگیری از سردمزاجی مردها بعد از زایمان نیز می باشد، علاوه بر این، توجه به این موضوع، محیط عاطفی بهتری برای مادر و کودک هم فراهم میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر