تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آشپزی برای دوستان شما را از افسردگی نجات می دهد

image آشپزی برای دوستان شما را از افسردگی نجات می دهد

آشپزی هم مثل نقاشی و نواختن موسیقی روزنه ای برای ابراز خلاقیت است و این می تواند نقش مهمی در مدیریت استرس داشته باشد. مطالب بیشماری در رابطه با ارتباط بین ابراز خلاقیت و سلامت کلی منتشر شده است. وقتی انسان ها راهی برای ابراز احساس و خلاقیت های خودشان پیدا میکنند به حس رهایی از استرس می رسند.

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست میکنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.

کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا میکنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور میکند و شما را مجبور میکند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید.

گاهی اوقات آشپزی برای دوستان و خانواده نسبت به کلمات راه آسان تری برای برقراری ارتباط است. به همین دلیل زمانی که یکی از نزدیکان مان فوت میکند با غذا از بازماندگان پذیرایی می شود. سوزان ویتبورن پروفسور علوم روانشناسی در دانشگاه ماساچوست می گوید: کسانی که سخت میتوانند احساسشان را با کلمات ابراز کنند آشپزی می تواند کمک بزرگی برای ابراز احساساتی چون سپاسگزاری، همدلی و همدردی برای آن ها باشد. وقتی نمی توانید با کلمات چیزی را که میخواهید بگویید به خوبی به دیگران منتقل کنید روش بهتری به کار ببرید. غذا می تواند وسیله و ابزار بهتری برای ابراز عشق و علاقه به دیگران باشد.

تکفارس آی آر

این عمل (آشپزی) نوعی بشر دوستی است که به حس سلامت شما کمک بزرگی میکند و علاوه بر آن باعث می شود احساس کنید کار خوبی برای دنیا انجام داده اید و ارتباط با شما دیگران را بهتر میکند.

پس بدانید همان کیک شکلاتی که دست میکنید تاثیری فراتر از احساس رضایت در خودتان و خانواده تان دارد. تاثیری که تا کنون تصورش را هم نمی کردید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر