تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آشنایی با نحوه کاشت تکثیر و نگهداری گیاه اریکا پالم

image آشنایی با نحوه کاشت تکثیر و نگهداری گیاه اریکا پالم

اریکا پالم همانطور که از نامش پیداست گیاهی است از خانواده اریکاسه ها و به طور عامیانه از خانواده پالم ها ، در نگاه اول کسانی که با گل گیاه اشنایی ندارند اریکا پالم را با نخل فینکس (که در بخش گیاهان بیرونی خواهید دید )اشتباه می گیرند .

اریکا پالم بومی مناطق جنوبشرقی اسیا است و بطوریکه اریکا پالم در کشور هایی مثل مالزی و اندونزی در بلوارها و پارک های تفریحی کاشته می شود .

گیاهی بسیار زیبا که سازگار با اب و هوای آپارتمان ها و محیط های اداری است و نام علمی آن Chameorops humilis می باشد و به دلیل کشیدگی برگها و ساقه قابلیت استقاده در پاسیو های بزرگ و همچنین در دکوراسیون منازل قابل استفاده در گوشه های محدود و پشت مبلمان را داراست

همانطور که از زادگاه اریکا پالم بر می اید این گیاه در محیطهای مرطوب و حاره ایی رشد بسیار خوبی دارد ولی به دلیل سازگاری زیاد این گیاه می توان از اریکا پالم در آپارتمان و محیطهای بسته نیز استفاده کرد به طوریکه نوری در حد ۵۰ تا ۶۰ در صد یا نور مصنوعی زرد برای اریکا کافی است و ابیاری ۲ تا ۳ نوبتی برای اریکا در هفته لازم میباشد.

تکفارس آی آر

برای تقویت اریکا می توان از کود های شیمیایی فراوانی استفاده کرد و بهترین کود از نظر ما برای تقویت گیاهان آپارتمانی کود کریستالون مخصوص یا ۱۸ در صد می باشد زیرا این کود مخلوطی از عناصر لازم برای رشد ریشه ،ساقه ،برگ گیاه می باشد

برای نگهداری خوب از اریکا باید نکاتی را دانست که بعضی از آنها اشاره می کنیم:

– اگر نوک برگهای اریکا شروع به زرد شدن و به مرور خشک شود به علت گرمی بیش از حد محیط یا آبیاری کم می باشد که با انتقال اریکا به محیطی حنک تر و آبیاری دقیق در نوبتهای به موقع این مشکل مرتفع خواهد شد،اما لازم به ذکر است که این مشکل بیشتر در تابستان بروز میکند.

– ساقه های گیاه بعد از مدتی شل می شود و حالت خمیدگی می گیرد یا اینکه برگ های تازه گیاه خیلی با فاصله و یا به اصطلاح علفی رشد که دلیل این اتفاق کمبود نور در محیطی است که گیاه قرار دارد و با انتقال اریکا به محیط پر نور و یا تآمین نور، بوسیله نور های مصنوعی این مشکل از بین خواهد رفت که این مشکل نیز بیشتر در زمستان مشاهده می شود.

– با رشد برگ تازه برگ های قبلی گیاه شروع به زرد شدن میکنند این عارضه بدلیل فقر مواد غذایی خاک می باشد که بوسیله کوددهی این مشکل بر طرف خواهد شد.

www.takfars.ir

– در بعضی مواقع لکه های قهوه ایی رنگی در پشت برگ ها دیده می شود که آفت عمده اریکا می باشد که نوعی کنه می باشد و با سمپاشی به موقع این آفات از بین خواهد رفت.

محصولات معتبر
محصولات معتبر