تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آشنایی با فایده و ضرر مصرف روغن بادام

image آشنایی با فایده و ضرر مصرف روغن بادام

لایه برداری

عواملی مانند آلودگی، گرد و خاک و تعریق باعث جمع شدن سلول های مرده پوست شده و از زیبایی و شادابی پوست می کاهد. روغن بادام به عنوان لایه بردار طبیعی، ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را از بین برده و جوش های سرسیاه را محو میکند.

ماسک لایه بردار روغن بادام

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۱ قاشق چایخوری شکر را مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی پوست ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست را از بین برده و جوش های سر سیاه را درمان کند.

تکفارس آی آر

سلامت پوست

روغن بادام حاوی ویتامین A، E و B است که پوست را مرطوب و نرم کرده، از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری و برای تغذیه و پاکسازی پوست مفید است.

رفع سیاهی دور چشم

روغن بادام درمان خانگی و طبیعی برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم محسوب می شود. استفاده منظم از روغن بادام به دلیل دارا بودن ویتامین E پوست را جوان کرده و به روشن شدن پوست اطراف چشم و کاهش چین و چروک دور چشم کمک میکند.

ضد پیری

www.takfars.ir

خستگی، افتادگی و شل شدن پوست همگی از نشانه های پیری پوست می باشد، ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن بادام از بروز چین و چروک و سایر نشانه های پیری جلوگیری کرده و باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود.

درمان اگزما و پسوریازیس

روغن بادام درمان خانگی انواع مشکلات پوستی از جمله آکنه، پسوریازیس و اگزما است، زیرا پوست را مرطوب و نرم کرده و سوزش پوست را تسکین می دهد.

ضد آفتاب طبیعی

روغن بادام حاوی ویتامین E فراوان است که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و آفتاب سوختگی محافظت کرده و مانند یک ضد آفتاب طبیعی با SPF 5 عمل میکند.

نرم کننده پوست

روغن بادام نسبت به سایر روغن ها سبک تر با چربی کمتر است و با توجه به ارزان بودن آن، جایگزین عالی برای کرم های پوست دست و پا محسوب می شود.

استفاده از روغن بادام باعث نرم شدن پوست شده، خشکی پوست را از بین می برد و برای درمان ترک پاشنه پا مفید است.

پاک کننده آرایش

روغن بادام باعث باز شدن منافذ پوست می شود و به عنوان پاک کننده آرایش روی انواع پوست قابل استفاده است.

تک فارس

درمان خشکی لب ها

روغن بادام دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و سرشار از ویتامین است. استفاده از روغن بادام خشکی لب ها را برطرف کرده و آن ها را نرم و صورتی میکند.

کاهش چین و چروک پوست

ماسک چین و چروک روغن بادام

۲ قاشق چایخوری روغن بادام را حرارت داده و ۲ قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. بعد از سرد شدن، روغن را روی پوست صورت مالیده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس صورت خود را با دستمال نرم پاک کنید و با آب بشویید و خشک کنید.

از بین بردن خطوط سفید

خطوط سفید ناخوشایند معمولا در اثر کشیدگی پوست به دلیل چاقی، لاغری سریع یا بارداری روی سینه ها یا ران ظاهر می شود. استفاده منظم از روغن بادام برای کاهش خطوط سفید بسیار مفید است زیرا ماساژ پوست با روغن بادام شیرین باعث افزایش گردش خون و تغذیه پوست شده و علائم کششی را کاهش می دهد.

موهای بلند و سالم

روغن بادام سرشار از منیزیم است و مصرف منظم آن به تقویت و سلامت موها کمک میکند و از ریزش مو جلوگیری میکند.

ماسک موی روغن بادام

T A K F A R S

برای مرطوب کردن پوست سر، یک یا دو بار در هفته مقداری روغن بادام روی پوست سر خود ماساژ دهید. سپس یک حوله را با آب گرم خیس کرده و موهای خود را با آن بپوشانید.

درمان موخوره

ماساژ موها با روغن بادام به درمان موخوره کمک میکند.

مقدار مساوی روغن بادام، روغن کرچک و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و یک یا دو بار در هفته به موهای خود اعمال کنید و ماساژ دهید.

براق کننده مو

برای نرم و براق کردن مو، بعد از شستن موها چند قطره روغن بادام روی آن ها بمالید. این کار باعث تقویت و هیدراتاسیون موها شده و درخشندگی آن را حفظ میکند.

درمان شوره سر

روغن بادام تاثیر زیادی در از بین بردن سلول های مرده پوست سر داشته و از شوره سر جلوگیری میکند.

برای درمان شوره سر مقداری پودر آملا و روغن بادام را مخلوط کرده روی موها بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

کاهش التهاب پوست سر

تک فارس www.takfars.ir

عواملی مانند گرد و غبار، آلودگی و محصولات شیمیایی ممکن است باعث بروز التهاب پوست سر شود که در صورت عدم درمان به ریزش مو و شوره منجر خواهد شد.

اسیدهای چرب موجود در روغن بادام، گردش خون را بهبود بخشیده و با مرطوب کردن پوست التهاب آن را کاهش می دهد.

خواص روغن بادام برای زیبایی

تقویت و افزایش رشد مژه ها

روغن بادام حاوی منیزیم، ویتامین E و اسیدهای چرب است و با تقویت فولیکول های مو به رشد مو و مژه ها کمک میکند. برای داشتن مژه های بلند و پرپشت کافیست هر شب قبل از خواب فرچه ریمل خالی را به روغن بادام آغشته کرده و به مژه های خود بمالید.

روغن بادام برای افزایش رشد مو ابرو و ریش و سبیل در مردان نیز عالی است.

تقویت ناخن ها

برای تقویت ناخن های شکننده و ضعیف هر روز چند قطره روغن بادام روی ناخن ها بمالید، پتاسیم و روی موجود در روغن بادام ناخن ها را تقویت کرده و از شکستن آن ها جلوگیری میکند.

خواص دارویی و فواید روغن بادام

سلامت قلب

تکفارس

روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب است که برای تقویت و سلامت قلب مفید بوده و از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری میکند.

روغن بادام شیرین منبع غنی اسید فولیک، چربی های غیر اشباع، پروتئین و پتاسیم است که همگی از ترکیبات مفید برای قلب می باشند.

کنترل فشارخون و کلسترول

روغن بادام دارای پتاسیم فراوان و سدیم ناچیز است که باعث تنظیم و کنترل فشارخون بالا شده و از افزایش سطح کلسترول خون جلوگیری میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف منظم روغن بادام باعث تقویت ایمنی بدن شده و با عفونت های رایج بدن مبارزه میکند.

ضد دیابت

بادام و روغن بادام به تنظیم قند خون کمک کرده و از ابتلا به دیابت جلوگیری میکند به طوری که مصرف محصولات بادام مانند کره ، آرد یا روغن بادام هنگام صبحانه باعث احساس سیری در افراد شده و برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت مفید است.

یبوست

روغن بادام برای دستگاه گوارش و هضم مفید است و به عنوان یک ملین قوی دستگاه گوارش را پاکسازی کرده و یبوست را درمان میکند. کافیست چند قطره روغن بادام را به آب گرم افزوده و دو بار در روز میل کنید.

takfars.ir

تقویت حافظه و سیستم عصبی

تحقیقات نشان می دهد مصرف بادام و به خصوص روغن بادام برای حافظه بسیار عالی است. اسیدهای چرب امگا ۳ و پتاسیم موجود در روغن بادام تاثیر خوبی روی حافظه و تقویت سیستم عصبی دارند.

برای افزایش حافظه هر شب قبل از خواب، چند قطره روغن بادام را به یک لیوان شیر اضافه کرده و میل کنید.

رشد استخوان ها

روغن بادام منبع غنی ویتامین D است که برای جذب کلسیم در بدن ضروری بوده و در حفظ سلامت و تقویت استخوان ها موثر می باشد.

کودکان و نوزادان

ویتامین D موجود در روغن بادام برای رشد و تقویت استخوان های کودکان و نوزادان مفید است.

ماساژ مفاصل به ویژه در کودکان باعث بهبود گردش خون شده و از مشکلات پوستی جلوگیری میکند.

کاهش درد

ماساژ عضلات و مفاصل با روغن بادام به تسکین درد و استرس عضلانی کمک میکند. برای بهبود سریع درد چند قاشق روغن بادام گرم را روی نواحی مورد نظر بمالید.

تک فارس آی آر

منبع غنی ویتامین و مواد معدنی

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین E و D است و مصرف آن برای سلامت بدن بسیار مفید است.

ضد التهاب

اسیدهای لینولئیک و لینولنیک موجود در روغن بادام خاصیت ضدالتهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی مانند آرتریت موثر است.

انرژی زا

روغن بادام به دلیل ترکیباتی مانند منگنز، ریبوفلاوین و مس به تولید انرژی در بدن کمک میکند. برای افزایش سریع سطح انرژی بدن کافیست مقداری روغن بادام به همراه سالاد میل کنید.

پیشگیری از سرطان

روغن بادام به دلیل محتوای فیبر به حرکت غذا در روده کمک کرده، از سرطان کولون پیشگیری میکند و برای درمان روده تحریک پذیر مفید است.

کاهش وزن

روغن بادام باعث افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن شده و به چربی سوزی و کاهش وزن کمک میکند. برای لاغر شدن کافیست چند قطره روغن بادام به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و میل کنید.

TakFars

درمان درد گوش

درد گوش از مشکلات رایج به ویژه در کودکان است. روغن بادام شیرین درمان طبیعی عفونت گوش و تسکین درد گوش می باشد که موم گوش را نرم کرده و از انسداد کانال تهویه گوش جلوگیری میکند.

کافیست یک قاشق غذاخوری را در آب جوش گرم کرده و دو تا سه قطره روغن بادام در قاشق گرم قرار دهید و آن را داخل گوش آسیب دیده بریزید.

خواص روغن بادام در بارداری

روغن بادام شیرین از مواد غذایی مفید برای زنان باردار محسوب می شود زیرا منبع غنی اسید فولیک است که احتمال بروز نقص مادرزادی در نوزادان را کاهش داده و باعث رشد سالم سلول ها و بافت های جنین می شود.

مصرف روغن بادام در دوران بارداری از نقص لوله عصبی جنین جلوگیری میکند.

خواص روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ از بادام تلخ به دست می آید و بیشتر برای استعمال موضعی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بادام تلخ حاوی گلیکوئیدی به نام آمیژالدین است که طی فرایند روغن گیری به اسید هیدروسیانیک تبدیل می شود که از سموم خطرناک و مرگبار می باشد.

از جمله خواص روغن بادام تلخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد قارچ و کرم

تک فارس

درمان اسپاسم

ضد باکتری

مسکن و آرامبخش

ضد یبوست

ادرار آور

ضد سرطان

هشدار: برای مصرف خوراکی دوز پایین روغن بادام تلخ حتما با پزشک مشورت کنید.

عوارض احتمالی و مضرات روغن بادام

از مصرف بیش از حد هر نوع روغن از جمله روغن بادام خودداری کرده و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

هنگام مصرف خوراکی روغن بادام، حتما از نوع شیرین آن استفاده کنید و دقت کنید که روی قوطی آن برچسب برای مصارف خوراکی درج شده باشد.

www.takfars.ir

در صورت داشتن رژیم غذایی غنی از منیزیم از مصرف روغن بادام شیرین خودداری کنید.

مصرف بیش از حد روغن بادام شیرین ممکن است باعث افزایش بیش از حد ویتامین E شود که عوارضی به دنبال دارد.

در صورت حساسیت به بادام، از مصرف روغن بادام اجتناب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر