تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آرام جویدن غذا بهترین راه لاغری سریع

محققان از ۳۰ مرد ( ۱۶ فرد لاغر و ۱۴ فرد چاق ) خواستند تا به مدت ۱۲ ساعت چیزی نخورند ( حالت روزه داری ) سپس به هر دو گروه وعده های غذایی یکسانی دادند. افراد چاق وعده ی خود را سریعتر خوردند و از کسانی که لاغر بودند کمتر آن را جویدند.

همینجا بود که موضوع خیلی جالب شد. سپس محققان از این مردها خواستند دو مرتبه همین آزمایش را انجام دهند. در طول بار اول به آنها دستور داده شد غذای خود را ۱۵ مرتبه بجوند و در طول دفعه دوم از آنها خواسته شد غذای خود را ۴۰ مرتبه بجوند. نتیجه این شد که وقتی افراد مورد تحقیق ۴۰ مرتبه غذای خود را جویدند ۱۱٫۹ درصد کمتر از زمانی که غذایشان را ۱۵ مرتبه می جویدند غذا خوردند.

دو روش به شما آموزش می دهیم تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات عادات غذایی خود را بهبود ببخشید.

آرام میل کنید

اگر عادت دارید غذای خود را سریع بخورید باید سرعت خود را کم کنید. برای اینکه سرعت غذا خوردن را کم کنید، هر بار که غذا را به دهان بردید قاشق و چنگال را زمین بگذارید و یا می توانید بین هر لقمه غذا مقدار کمی آب بنوشید. تلویزیون را خاموش کنید و یکی از موسیقی های مورد علاقه خود را پخش کنید تا فضای غذا خوردنتان خاص شود. با کسانی که در کنارشان غذا میخورید گفت و گوی جالبی را شروع کنید.

تکفارس آی آر

اگر سر کار غذا میخورید به جای اینکه روی میز و جلوی کامپیوتر این کار را بکنید به جایی آرام بروید. ۲۰ دقیقه طول می کشد تا ذهن تشخیص دهد که سیر شده اید، پس آهسته غذا خوردن کمک میکند ذهن فرصت کافی را داشته باشد. یکی دیگر از تکنیک های بکر طول دادن مدت زمان غذا خوردن این است که مانند رستوران ها در دو نوبت غذا میل کنید، ابتدا سالاد یا سوپ و سپس غذای اصلی.

بیشتر بجوید

اگر میخواهید حدود ۱۲ درصد کمتر کالری دریافت کنید، قبل از بلعیدن غذا آن را ۴۰ مرتبه بجوید. روش نتیجه بخش برای انجام این کار: بشمارید، قسم میخورم تا ابد مجبور به انجامش نیستید، فقط تا زمانی که ذهنتان آموزش ببیند. اگر ۴۰ مرتبه جویدن برایتان ناخوشایند است به خود یادآوری کنید که عمل گوارش از دهان شروع می شود ( اصلا می دانستید آب دهان حاوی آنزیم های گوارشی است؟ ) وقتی با دندان ها غذایی که میخورید را به قطعات کوچک تر تقسیم میکنید در واقع باعث می شوید مواد مغذی درون آن آسان تر جذب بدن شوند. همچنین خوب جویدن غذا باعث می شود طعم و ساختار غذا را خیلی بهتر درک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر