image, ژاپنی ها چطوری این قدر طولانی عمر می کنند

۱- زیاد ماهی می‌‌خورند:در میان منبع‌های پروتئین، ماهی یکی از مهم ‌ترین‌ها است. به باور ژاپنی ‌ها، گوشت قرمز به مقدار چشم‌ گیری گران است و فایده چندانی برای بدن ندارد. اما ماهی هم ارزان ‌تر است و هم سالم ‌تر.به خاطر داشته باشید در ژاپن تنها ماهی سرخ‌ شده خورده نمی‌‌شود و ماهی با روش‌‌های زیادی پخته می‌‌شود مثل ماهی تنوری، کبابی،

آب پز و…به غیر از همه این‌ها زنان ژاپنی باور دارند پوست ماهی برای زیبایی و شادابی پوست بسیار مفید است.

۲- به سویا خوردن عادت دارند:سویا در رژیم غذایی ژاپنی‌ها بسیار پیدا می‌شود. مخصوصا از زمانی که بررسی‌‌ها نشان داده‌اند که چربی موجود در گوشت و لبنیات، کلسترول را بالا می‌‌برد، ژاپنی‌‌ها به خوردن بیشتر پروتئین گیاهی که اثر عکس دارد، تشویق شده ‌اند.سس سویا، توفو و ناتو (دانه سویای مخلوط شده با تخم‌ مرغ خام روی برنج) یکی از حاشیه‌‌های اصلی میز غذای ژاپنی‌ها است.

۳- آرد گندم و گندم ‌سیاه به هاضمه ‌شان کمک می‌‌کند:میزان مصرف نشاسته و آرد سفید در ژاپن زیاد نیست.رشته ژاپنی‌‌ها از نشاسته درست نمی‌‌شود بلکه از آرد گندم درست می‌‌شود؛ البته هم آرد گندم سفید و هم سیاه که هر دوی آنها نسبت به نشاسته، سالم‌‌تر هستند.شاید بگویید بخش عمد‌ه ای از غذای ژاپنی‌‌ها برنج است اما اگر دقت کنید می‌بینید شاید آنها در وعده‌‌های غذایی خود همیشه برنج داشته باشند اما میزان برنجی که می‌خورند بسیار کم است.


همچنین بخوانید: