image, چطور یک سوپ مقوی و انرژی ها درست کنید

کارشناسان توصیه می کنند افراد از سوپ های رژیمی خوش طعم برای تقویت بنیه بدنی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها استفاده کنند.یکی از این سوپ های مغذی سوپ سبزیجات، لوبیا و ماکارونی است که علاوه بر طعم مطبوع، خواص سلامتی بسیار زیادی دارد.

▪ مواد لازم:

۱ حبه سیر

۱ عدد پیاز قرمز

۲ عدد هویج

۲ ساقه کرفس

۱ ساقه تره فرنگی کوچک

۱ عدد سیب زمینی بزرگ

۴۰۰ گرم انواع حبوبات به دلخواه

مقداری روغن زیتون

½ قاشق چای خوری پونه خشک کوهی

۱ برگ بو تازه

رب گوجه فرنگی

ترکیبی از سبزی های فصلی بزرگ، مانند کلم پیچ، برگ چغندرو یا کلم

۱۰۰ گرم ماکارونی سبوس دار

½ یک دسته از ریحان تازه، اختیاری

مقداری پنیر پارمسان

مقداری گوشت قرمز خرد شده

روش تهیه:

سیر، پیاز، هویج، کرفس، تره فرنگی را پوست کنده و خرد کنید. سپس سبزیجات را نیز شسته و خرد کرده و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.

در یک ظرف حاوی آب این مخلوط را ریخته و می پزید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند.

حبوبات مورد نظر خود مانند لوبیا را نیز در ظرفی دیگر پخته و آبکشی کنید.

در یک تابه گوشت خرد شده را ریخته با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا طلایی شود.

سپس سیب زمینی ،حبوبات، رب گوجه فرنگی و گوشت را به ترکیب سیر و سبزیجات اضافه کنید، درب قابلمه را بسته و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای پایین آن را بپزید.

ماکارونی و مقداری از سبزیجات را در یک تابه کمی حرارت دهید و سپس آن را به محتویات سوپ اضافه کنید. دقت کنید در این مرحله ماکارونی ها نباید له شوند و تنها باید مغز پخت شوند.

در مرحله آخر هنگام سرو سوپ می توانید مقداری پنیر پارمزان روی سوپ رنده و برای تزئین از برگه های جعفری استفاده کنید.

این سوپ حاوی مقدار بسیار کمی چربی و دارای فیبر، پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است.


همچنین بخوانید: