image, چطور پوست صورت خود را شاداب و درخشان کنید

رژیم غذایی سالم:

نوع خوراکی مصرفی همچون محصولات آرایشی-بهداشتی مورد استفاده برای پوست حائز اهمیت است.

رژیم غذایی می‌تواند سلامت پوست را از درون بدن حفظ کند.

از جمله خوراکی‌هایی که سلامت پوست را بهبود می‌دهند می‌توان به :

انبه، گوجه فرنگی، روغن زیتون، کاکائو، چای سبز ، چای سفید، کلم برگ و امگا ۳ اشاره کرد.

همچنین مطالعه انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که کاهش مصرف کالری روند فرسودگی سلولی را کند می‌کند و می‌توان در آینده آزمایش‌هایی را روی نمونه انسانی در این خصوص انجام داد.

علاوه بر این، خودداری از مصرف مواد الکلی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های پوست را کاهش دهد.

مقابله با استرس:

متخصصان به وجود ارتباط بین سطح استرس و مشکلات پوستی پی برده‌اند.

طالعه انجام گرفته روی تعدادی دانشجو نشان داد افرادی که سطح بالایی از استرس را تجربه کرده‌اند بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات پوستی شوند.

حفظ رطوبت پوست:

مرطوب کننده‌های پوست رطوبت سلول‌های پوست را در لایه‌های بیرونی حفظ می‌کنند.

خودداری از مصرف سیگار:

استعمال سیگار رگ‌های خونی موجود در لایه‌های خارجی پوست را تنگ‌تر می‌کند.

با کاهش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست تامین نمی‌شود.

خواب کافی:

داشتن خواب کافی باعث می‌شود لکه‌های سیاه دور چشم از بین برود و سلامت پوست حفظ شود.

به گفته کارشناسان، افراد بزرگسال باید روزانه بین ۷ تا ۹ ساعت را به خواب اختصاص دهند.


همچنین بخوانید: