image, چطور وقتی کار میکنید تمرکز خود را زیاد کنید

▪ زمانتان را بخش بندی کنید

تحقیقات نشان داده که مغز انسان در بازه های زمانی کوتاه بهتر می تواند روی موضوعات مختلف تمرکز کند. پس زمانتان را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و استراحت های کوتاه مثلا پنج دقیقه را بین این بخش ها در نظر بگیرید، سپس در هر بازه زمانی تمرکز خود را روی یک موضوع قرار دهید.

▪ از اپلیکیشن های دنبال کننده زمان استفاده نمایید

این اپ ها مجهز به نوعی تایمر هستند که براساس تسک یا فعالیتی که باید انجام دهید زمانی را به آنها اختصاص می دهند و به نوعی زمان شما مدیریت می کنند. Toggl و DeskTime را می توان مهم ترین اپ های ساخته شده برای این منظور دانست.

▪ بهترین زمان برای کار کردن خود را بیابید

برخی افراد صبح ها انرژی و تمرکز بیشتری برای کار کردن دارند و بعضی شب ها را برای این منظور ترجیح می دهند. گرایشات درونی بدنی تان را بیابید.

▪ فهرستی از وظایف تان تهیه کنید

فهرستی از وظایف مختلف خود را روی کاغذ بنویسید تا مغزتان مجبور نباشد همزمان وظایف مهم و کم اهمیت را مورد بررسی قرار داده و پردازش کند.

▪ از فعالیت های زمانبر دوری کنید

در برخی اداره جات استفاده از برنامه های غیرکاری یا اجرای بازی های آنلاین ممنوع است و به همین خاطر برخی مکانیزمهای بازدارنده نیز روی سیستم های کامپیوتری این شرکت ها نصب می گردد تا مانع از دسترسی کارکنان به آنها شوند. با این حال برخی افراد مرتبا به فکر استفاده از ابزارهای ارائه شده برای دور زدن این مکانیزها هستند، حال آنکه این کار جز ضرر برای آنها نتیجه دیگری ندارد.

▪ اعلان ها را بی صدا کنید

افرادی که مرتبا از طریق تلفن همراهشان پیامک دریافت می کنند یا از طریق شبکه های اجتماعی مختلفی چون توییتر و اینستاگرام با دوستان خود در تعامل هستند هیچگاه نمی توانند تمرکز خوبی روی کارشان داشته باشند. لذا توصیه می شود که برای مدت حداقل یک ساعت تمامی این اعلان ها را بی صدا کنند و تمام توجه شان را به کار خود معطوف نمایند.

▪ از دشوارترین بخش ها شروع کنید

بنابر توصیه کارشنان بهتر است که کارتان را با دشوارترین بخش ها آغاز نمایید و به یاد داشته باشید که اگر موفق به انجام آن نشدید تا ادامه روز هم این امر محقق نمی گردد.

▪ از عکس العمل بی درنگ به مسائل بپرهیزید

اگر قرار باشد که هربار با دریافت ایمیل از همکارانتان هرآنچه انجام می دهید را زمین بگذارید و به آنها پاسخ دهید از انجام اصلی ترین کارهایتان باز می مانید. در نظر داشته باشید که بهبود بهره وری مستلزم تغییر در ذهنیت است. پس از جواب دادن بی درنگ به ایمیل ها، پیام ها، تماس های تلفنی بپرهیزید و تنها امور مهم را در اولویت قرار دهید.


همچنین بخوانید: