image, چطور در زمان کوتاه احساس خود را بهتر کنید

▪ مصرف روزانه سبزیجات

براساس تحقیقی که در دانشگاه سیدنی انجام شد کسانی که روزانه مصرف سبزیجات بیشتری دارند، استرس و افسردگی را کمتر تجربه می‌کنند.

▪ حالت بدنی مناسب

حالت بدنی درست، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و با افسردگی مقابله می‌کند. قوز کردن به طور طبیعی می‌تواند باعث ایجاد حالت ضعف و ترس شود و افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد.

▪ کمک به دیگران

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد کسانی که بیشتر به افراد نیازمند کمک پولی می‌کنند شادتر از کسانی هستند که کمتر این کار را انجام می‌دهند.

▪ آواز خواندن

آواز خواندن از طریق افزایش ترشح هورمون اندروفین که ایجاد کننده احساس مثبت است، شادی و کاهش استرس را به دنبال دارد.

▪ استفاده از گل‌های تازه

مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد استفاده از گل‌های تازه در محیط، سطح انرژی و شور و شوق را افزایش می‌دهد و در فرد حس رضایتمندی از زندگی ایجاد کند.

▪ دیدن فیلم‌های غمگین

دانشمندان می‌گویند دیدن فیلم‌های گریه‌آور باعث می‌شود به زندگی و روابط خودتان بیندیشید و در نهایت احساس بهتری داشته باشید.

▪ کاکائو و شکلات

براساس مطالعات، مصرف کاکائو و شکلات تاثیرات مثبتی بر روحیه و عملکرد شناختی افراد به جا می‌گذارند.

▪ آشپزی کردن

مطالعات نشان می‌دهد آشپزی به عنوان یک فعالیت خلاقانه درشرایطی که احساس خوبی ندارید، می‌تواند احساس شادی را در شما افزایش دهد.

▪ نوشتن

روی کاغذ آوردن احساسات به تخلیه احساسات منفی کمک می‌کند و باعث می‌شود، احساس شادی کنید.


همچنین بخوانید: