image, چطور خیلی سریع و در طول چند روز وزن کم کنیم

نکته اول: نوشیدن آب خیلی مهم است. روزی ۲ یا ۳ لیتر آب بنوشید. چه زمانی برای نوشیدن آب بهتر است؟ نیم ساعت قبل از غذا، ابتدای صبح یا آخر شب و بین وعده های غذایی. اگر چای و … نیز مصرف می کنید باید بدانید چای و نوشیدنی هایی که شکر ندارند هم می توانند جزو این مقدار باشند.

نکته دوم: فعالیت جسمی تان را افزایش دهید. سعی کنید بعد از ناهار و شام، ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. کارهای منزل، پیاده روی در مسیر کار روزانه و … می تواند برای کاهش وزن خیلی خوب باشد.

نکته سوم: با نمک و شکر کلا خداحافظی کنید. خوراکی هایی مثل شیرینی جات، شکلات، کالباس و …را هم که دارای شکر و نمک هستند، کنار بگذارید.

نکته چهارم: مصرف نان و برنج را به حداقل ممکن برسانید. سعی کنید با خوردن غلات و نان سبوس دار گرسنگی تان را برطرف کنید. همچنین از گوشت بدون چربی به جای چربی دار، استفاده کنید.

نکته پنجم: سالاد را هیچ وقت فراموش نکنید. هم سیرتان می کند و هم خیلی خوشمزه است. البته بدون سس.

نکته ششم: در صبحانه از مواد غذایی فیبردار استفاده کنید. سعی کنید تا یک ساعت و نیم بعد از بیدارشدن صبحانه تان را خورده باشید. بهتر است ۳۰۰ تا ۶۰۰۰ کالری از طریق صبحانه دریافت کنید. موادی مثل میوه، بلغور جو دو سر، ماست کم چرب، املت سبزیجات و یک برش نان سبوس‌دار برای صبحانه توصیه می شود.

نکته هفتم: ریزه خواری در طول روز را فراموش کنید. سعی کنید میان وعده را کنار گذاشته و فقط صبحانه، ناهار و شام مختصر میل کنید. حداکثر دو میان وعده هنگام صبح و عصر توصیه می شود آن هم در حد یک واحد میوه یا سفیده تخم مرغ.

نکته هشتم: دمنوش ها خوب هستند. چای سبز، چای دارچین، چای لیمو و اسموتی‌های لاغری در کاهش وزن بسیار موثر اند. هم کالری زیادی ندارند هم گرسنگی شما را رفع کرده و کالری سوزی را افزایش می دهند.


همچنین بخوانید: