تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمم باردار هستم یا نه

۱. تغییر خلق و خو.

تغییرات هورمونی در زن باردار باعث تغییر سریع خلق و خو می شود. در این باره مصرف ترکیبات مقوی غذایی، مکمل امگا۳ و روغن ماهی در توازن هورمونی، بهبود خلق و خو و کاهش ابتلا به افسردگی پس از زایمان موثر است.

۲. تهوع و سوزش سردل.

حساسیت و حالت تهوع نسبت به برخی غذاها و بوها از هفته اول تا چهارم بارداری شروع می شود. ممکن است روز یا شب اتفاق بیفتد و در ۳ماهه اول بارداری شایع تر است اما ممکن است تا پایان دوران بارداری نیز ادامه داشته باشد.

۳. قطع شدن قاعدگی.

تکفارس آی آر

غیر ممکن است که بارداری همراه با قاعدگی باشد گاهی در اوایل بارداری مادر باردار به طور موقتی دچار خونریزی بسیار کم می شود که قابل چشم پوشی است.

۴. نرم شدن س.ی.ن.ه ها.

به محض بارداری هورمون های زنانه، بدن مادر را آماده پرورش کودک میکند و س.ی.ن.ه ها آماده شیردهی می شود. بنابراین س.ی.ن.ه ها متورم و حساس و گاهی دردناک می شود.

۵. خستگی.

خستگی و کسالت زن به هنگام بارداری باعث می شود نیاز بیشتری به خواب و استراحت داشته باشد. البته توجه به تغذیه صحیح و دریافت تمام مواد مغذی هم بسیار ضروری است.

www.takfars.ir

۶. یبوست و سوءهاضمه.

همزمان با بارداری، رحم به معده و روده ها هم فشار وارد میکند. بنابراین وعده های کم حجم اما چند باره در طول روز مشکلات گوارشی را رفع میکند، نوشیدن مایعات فراوان، مصرف میوه و سبزیجات، غلات فراوان و غذاهای حاوی فیبر از یبوست و عوارض آن در دوران بارداری پیشگیری میکند.

۷. سرگیجه.

افت فشارخون یا قند خون یا هر دو باعث سرگیجه در زنان باردار می شود. مصرف مواد مغذی در طول روز می تواند کمک کننده باشد.

۸. تست مثبت بارداری.

بیشتر تست های بارداری مورد تایید علمی متخصصان قرار گرفته است. حداقل ۲تا۳ روز پس از موعد قاعدگی تست را انجام دهید. اگر منفی بود، چند روز بعد آن را تکرار کنید.

۹. درجه حرارت بالا.

این علامت هم در تعداد زیادی از زنان باردار در اوایل بارداری گزارش می شود و البته گذراست.

۱۰.تکرر ادرار.

وقتی بارداری اتفاق می افتد به مثانه فشار وارد می شود. در تمام ۹ماه بارداری تکرار ادرار ادامه دارد و در سه ماهه آخر بارداری شدت بیشتری می گیرد.

تک فارس

۱۱.سیاه تر شدن هلال س.ی.ن.ه.

علاوه بر متورم شدن و دردناک شدن، هلال س.ی.ن.ه تیره تر می شود.

۱۲.خونریزی مقطعی.

این علامت کمتر شناخته شده است و در اوایل بارداری در برخی زنان مشاهده می شود.وقتی تخمک بارور می شود و روی دیواره رحم قرار می گیرد، باعث ایجاد لکه ۳تا۶ روز پس از تخمک گذاری می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر