image, چطور بعد از شکست در یک رابطه جدی روحیه خود را شاد کنید

گام اول: اندوه را بپذیرید

احتمالا از خود عصبانی هستید که چرا نمی توانید بر اندوه ناشی از شکست عشقی غلبه کرده و به زندگی عادی بازگردید. فراموش نکنید که این حالت طبیعی است، شخصی را از دست داده اید که از صمیم قلب دوستش داشته و آینده خود را با او تصور می کردید و اکنون او شما را ترک کرده است.

با خودتان مهربان باشید، غم و اندوه را بپذیرید و به طور کامل آن را تجربه کنید. این به این معنا نیست که در ناامیدی غرق شوید بلکه بپذیرید که این درد و رنج بخشی از روند بهبود است.

گام دوم: با یک دوست درد و دل کنید

بهترین راه کاهش درد و غم شکست عشقی، بیان احساسات برای یک دوست صمیمی و دلسوز است. این کار باعث تسکین قلب شده و به شما یادآوری می کند که تنها نیستید. یک گوش شنوا، شانه ای برای تکیه دادن و همراهی دوستانه تاثیر شگفت انگیزی در بهتر شدن حالات روحی و روانی فرد شکست خورده دارد.

گام سوم: انرژی خود را هدایت کنید

کات کردن یک رابطه عاطفی شکاف بزرگی در زندگی شما ایجاد می کند، اوقاتی که قبلا با او می گذراندید اکنون خالی شده و انرژی تان مثل سابق تخلیه نخواهد شد، به همین دلیل احساس پوچی کرده و به آخر دنیا می رسید.

لازم است این انرژی را روی چیز دیگری متمرکز کنید، روی شغل تان، کارهای نیمه تمام، خانواده، دوستان و غیره.

مثلا فرصت خوبی است تا هنر جدیدی یاد بگیرید، به علایق خود بپردازید، پروژه ای که مدت ها فرصت انجامش را نداشتید به پایان برسانید، به ارتقا شغلی فکر کنید.

گام چهارم: روی نکات مثبت تمرکز کنید

اگرچه شکست عشقی سخت است اما می توانید به این فکر کنید که چقدر خوش شانس بودید که این رابطه یک ماه، یک سال یا چند سال دیگر ادامه پیدا نکرد زیرا در این صورت آسیب بیشتری می دیدید.

به تجربه هایی که از این رابطه به دست آوردید فکر کنید و یاد بگیرید چگونه خودتان را از عشق سرشار کنید.

گام پنجم: به علایق خود بپردازید

آیا به سرگرمی خاصی علاقه دارید اما هیچوقت فرصت پرداختن به آن را نداشتید؟ اکنون وقت آن است که زمان خود را به فعالیت هایی اختصاص دهید که از انجام آن لذت می برید. این کار باعث می شود ذهن از تمرکز روی غم و غصه دست بردارد.

آشپزی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، باغبانی، پیاده روی، مطالعه، کار هنری و غیره. حتی اگر هیچ سرگرمی خاصی ندارید، بهتر است هر چه زودتر یکی برای خود انتخاب کنید.

گام ششم: به مسافرت بروید

گاهی بهترین درمان برای غم و اندوه، دور شدن از آن است. تغییر محیط باعث می شود احساسات منفی را فراموش کرده و روحیه خود را به دست آورید.

می توانید ناراحتی ها را با خاطرات خوش جایگزین کنید: با دوستان خوش بگذرانید، کنار دریا کتاب بخوانید، در یک جنگل زیبا قدم بزنید، به موزه بروید. به شهری مسافرت که تا به حال نرفته اید.

گام هفتم: به جمع دوستان بروید

تنها نمانید. تنهایی احساسات را تشدید می کند و غم و اندوه، بزرگ تر به نظر می رسد.

با کسانی که دوست دارید و ترس از دست دادن آن ها را ندارید دیدار کنید. آن ها کسانی هستند که هر زمان نیاز داشتید به کمک شما شتافته اند.

گام هشتم: سراغش را نگیرید.

عشق قدیمی را به طور کامل کنار بگذارید، درباره او صحبت نکنید، متن منظور دار در شبکه های اجتماعی منتشر نکنید، برایش پیام نفرستید، در صفحات اجتماعی از عکس نوشته عاشقانه غمگین یا طعنه دار استفاده نکنید.

در سکوت کامل به سر ببرید تا وقت کافی برای فراموش کردن کامل رابطه داشته باشید. اگر در نزدیکی شما زندگی می کند یا دوستان مشترک دارید، در یک دانشگاه تحصیل می کنید و گاهی اتفاقی او را می بینید کاملا خونسرد باشید، وقار خود را حفظ کرده و احساسات تان را نشان ندهید. بگذارید بفهمد که بدون او اوقات خوشی می گذرانید.

گام نهم: ساکن نباشید

شکست عشقی سخت است، اما اگر در احساسات عشق قبلی باقی بمانید، درد و رنج باقی خواهد ماند و شانس حرکت به جلو و رسیدن به چیزهای بهتر را از دست خواهید داد.

همانقدر که مهم است برای عشق از دست رفته عزاداری کرده و احساسات خود را بپذیرید به همان اندازه مهم است تشخیص دهید چه زمانی آن را رها و روی آینده خود تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که چیزهای زیادی از این رابطه آموختید و از تجربه آن در آینده استفاده خواهید کرد.


همچنین بخوانید: