image, چطور آدمی با انرژی و سرحال باشیم

آب بنوشید

آیا می دانید نوشیدن آب یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای مقابله با خستگی می باشد؟اگر دچار کمبود آب به صورت خفیف شدید، رساندن اکسیژن به اندام ها آرام تر صورت می گیرد و باعث از بین رفتن انرژی می گردد.بسیاری از مردم از بی مزه بودن آب خوششان نمی آید، پس آب نمی نوشند. شما می توانید مقدار کمی آبمیوه یا کمی آب لیمو ترش به آب خود اضافه کنید تا راحت تر بنوشید.

به بیرون نگاه کنید

استرس و خلق و خو و محیط زندگی اثر بزرگی بر میزان انرژی شما دارند.در تمام طول روز نشستن در محل کار باعث خستگی می شود، بهتر است چند دقیقه ای را به بیرون از محل کارتان نگاه کنید.تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و غیره باعث می شود مغز ماده شیمیایی را آزاد کند که آن ماده که باعث بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی می گردد و احساس خوبی به شما دست می دهد.پس ۵ دقیقه به بیرون نگاه کنید و اثر آن را در کار خود ببینید.

تنفس عمیق داشته باشید

اگر احساس تنبلی و کسالت می کنید، از کار خود دست بکشید و یک نفس عمیق بکشید.چشمان خود را ببندید و به آرامی هوا را از طریق بینی داخل بدن و از راه دهان از بدن خارج کنید.با تنفس عمیق، میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب کم می گردد، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند.با هر تنفس، شما اکسیژن و انرژی به سلول های بدن خود می دهید.

حرکت کنید

برای بهتر کار کردن به جای نوشیدن چای و یا قهوه، ۶۰ تا ۹۰ ثانیه به خودتان استراحت دهید.

بایستید و دستان خود را بالای سرتان بکشید، تنفس عمیق انجام دهید، دستان خود را در بالای سرتان به راست و چپ ببرید و یا راه بروید و یا از پله بالا و پایین بروید.

میان وعده پرانرژی مصرف کنید.

اگر در اواسط روز و یا عصر احساس می کنید که انرژی شما تخلیه شده است، به علت کاهش میزان قند خون می باشد. میان وعده در این رابطه کمک کننده می باشد.

انرژی بخش ترین میان وعده عبارت است از: مخلوط کربوهیدرات ها و پروتئین که سوخت و ساز بدنتان را فعال می کند.

۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در میان وعده خوب است، به طور مثال یک عدد میوه به همراه یک مشت آجیل.

راه بروید

پیاده روی باعث کاهش گرفتگی ها و استرس ها و آرام کردن اعصاب می شود.قبل از خوردن صبحانه و یا در ساعت ناهار، کمی پیاده روی کنید.به پارک نزدیک محل تان و یا منطقه آرامی بروید و به آرامی پیاده روی کنید.با پیاده وری، شادابی و آرامش و طراوت را به خود هدیه می دهید.

کربوهیدرات مصرف کنید

کربوهیدارت یکی از مهم ترین منابع سوخت بدن می باشد.کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، غلات فیبردار، لوبیا، میوه و سبزیجات، مواد مغذی بدن را تامین می کنند، انرژی را فراهم می کنند و کمک به ثبات میزان قند خون می کنند.

بخندید.

خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.پس یک فیلم طنز تماشا کنید، وقایع خنده دار (بدون مسخره کردن دیگران) را تعریف کنید و بخندید.

خوب بخوابید.

اگر با تمام این کارها، میزان انرژی شما هنوز کم است، کیفیت خواب خود را بررسی کنید.تشکی که برآمده و یا فرورفته است و یا بالشی که ناراحت‌کننده است، کیفیت خواب را پایین می آورند و در روز بعد خسته هستید.


همچنین بخوانید: