تجمع چربی در ناحیه شکم، عامل خطری برای بیماری های مزمن مانند سندرم متابولیک، دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و سرطان است، در افرادی که وزن طبیعی دارند نیز چربی شکمی سبب افزایش خطر ابتلا به این بیماری ها می شود

شیرینی ها، شامل کیک، بیسکوییت، کراکر و کلوچه که به عنوان انتخاب های غذایی سالم تری نسبت به سایر تنقلات مانند چیپس و پفک در نظر گرفته می شوند، علاوه بر مقدار بالای شکر، دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند و می تواند زمینه ساز چاقی، اضافه وزن و به ویژه تجمع چربی در ناحیه شکم شود.

مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه، شربت، آبمیوه و چای شیرین با افزایش چربی شکمی مرتبط است، رژیم غذایی کم پروتئین و کم فیبر هم سبب افزایش تجمع چربی شکمی می شود.

علاوه بر موارد مرتبط با تغذیه، سایر عوامل محیطی شامل کم تحرکی، استرس، یائسگی و خواب ناکافی نیز در افزایش تجمع چربی در ناحیه میانی بدن موثر هستند.

مصرف شیرینی ها و نوشیدنی های دارای شکر را کاهش دهیم و از یک رژیم غذایی متعادل با میزان مناسب پروتئین و فیبر پیروی کنیم، همچنین افزایش فعالیت فیزیکی برای اصلاح الگوی توزیع چربی در بدن و کاهش استرس، توصیه می شود.


همچنین بخوانید: