▪رنگ قرمز

یکی از این رنگ های زیبا، اشتهابرانگیز و چشم نواز رنگ قرمز است. لیکوپن و آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان هایی هستند که به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کرده و سلامت دستگاه قلب و عروق و همچنین سلامت چشم ها را ارتقا می دهند.

توصیه می کنیم از مصرف فلفل دلمه ای قرمز، هندوانه، گوجه فرنگی (تفت داده با اندکی روغن)، کلم قرمز، توت های قرمز و غیره غافل نباشید.

▪رنگ سبز

ویتامین K باعث انعقاد خون و ارتقای سلامت استخوان ها می شود. مواد غذایی سبزرنگ همچنین سرشار از ویتامین های A و CC، فولات، کلسیم و آهن هستند.

از بین منابع غذایی مهم این رنگ می توان به اسفناج، کلم کیل، کلم بروکسل، نخود فرنگی، بروکلی، کدو و غیره اشاره کرد.

▪رنگ سفید

آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش دارند و فشارخون را کاهش می دهند. سبز یجات سفیدرنگ همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین های گروه B، پتاسیم و فیبر می باشند.

پیاز، سیر، تره فرنگی، قارچ، گل کلم و غیره جزو مواد غذایی سفید هستند.

▪رنگ زرد یا نارنجی

بتاکاروتن موجود در مواد غذایی متعدد باعث بهبود سلامت چشم و عملکرد دستگاه ایمنی می شود.

هویج، کدوحلوایی، ذرت، سیب زمینی شیرین، مرکبات، انبه، زردآلو و آناناس از منابع این آنتی اکسیدان می باشند.

▪رنگ قهوه ای

مواد غذایی قهوه ای رنگ دارای فیبر هستند که برای سلامت روده ها مفید هستند. این مواد غذایی حاوی ویتامین های B و EE، آهن و پروتئین ها هستند.

غلات کامل (جو، برنج قهوه ای، دانه کینوا، جوی دوسر)، گردو، بادام و غیره از منابع این رنگ مفید هستند.

آنتی اکسیدان زیادی در مواد غذایی زرد رنگ وجود دارد

▪رنگ آبی یا بنفش

آنتوسیانین ها و آنتی اکسیدان های دیگر عامل رنگ بنفش و پیشگیری کننده از آسیب های سلولی هستند. این رنگ باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و سکته مغزی و همچنین بیماری های قلبی می شود.

بلوبری، آلو، بادمجان و غیره جزو مواد غذایی حاوی این آنتی اکسیدان ها هستند.


همچنین بخوانید: