image, نکات راهنما برای کسانی که قصد باز کردن مغازه لباس فروشی دارند

▪ یک مغازه‌ تهیه کنید

اولین گام تهیه یک محل مناسب برای عرضه کالا است. قبل از هر چیز باید محله را بررسی کنید و فضای بکری برای بوتیک لباس خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما جایی پررفت‌وآمد در دل محله است. جایی که ناخودآگاه نظر رهگذران، به‌خصوص خانم‌ها را به خود جلب کند.

▪ نوع کالا برای فروش

اگر هنوز در انتخاب نوع کالا برای فروش مردد هستید؛ بهتر است به دو نکته توجه کنید:

اول میزان علاقه‌تان را به نوع کالا در نظر بگیرید. این انتخاب شور و اشتیاق شمارا بال‌وپر می‌بخشد و انگیزه‌تان را مضاعف میکند.

دوم اینکه میزان نیاز افراد بومی را نسبت به نوع کالا بسنجید. به‌عنوان‌مثال چنانچه فروشگاه لباس زنانه در محله وجود دارد، شما به سراغ لباس مردانه بروید.

انتخاب آگاهانه نوع جنس کمک زیادی در فروش بالای مغازه دارد.

▪ قفسه و طبقه‌ها در طراحی دکوراسیون بوتیک

حالا باید به فکر نشان دادن کالاهایتان باشید. به سراغ شلف‌های دیواری و باکس‌های زمینی بروید. طبقات دیواری بهترین فضا برای نمایش خرده‌ریزها هستند. از باکس‌ها می‌توانید به‌عنوان محل نشستن هم استفاده کنید.

▪ مانکن‌ها در دکوراسیون بوتیک

می‌توان گفت یک فروشگاه لباس بدون حضور مانکن جلوه‌ای ندارد. مانکن‌ها علاوه بر زنده و پویاتر کردن محیط، عنصر مناسبی برای به نمایش گذاشتن انواع لباس هستند. آن‌ها به لباس‌ها انرژی می‌بخشند و نشان می‌دهند یک لباس بر روی بدن چگونه قرار می‌گیرد.

▪ صندوق در طراحی فروشگاه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک مغازه صندوق است. جایی که کالاهای انتخاب‌شده توسط مشتری بسته‌بندی می‌شوند و وجه آن دریافت می‌شود. بهتر است یک میز مناسب برای قرار دادن صندوق، اجناس خریداری‌شده و دستگاه‌های پز تهیه شود. محل قرار دادن میز باید در قسمت در خروجی باشد تا بر ترددها نظارت کامل داشته باشید.

▪ چیدمان بوتیک

در طراحی داخلی باید راحتی مشتری را در نظر بگیرید. مشتری باید به تمام اجناس دسترسی داشته باشد تا بتواند با آرامش خیال انتخاب کند. چنانچه فضای مغازه‌تان اجازه می‌دهد، محل مناسبی برای استراحت همراهان مشتری در نظر بگیرید. بارها پیش‌آمده که همراهان فرد به دلیل خستگی، خریدار را از ادامه راه منصرف می‌کنند. نکته دیگر نوع چیدمان و نورپردازی بر روی کالاها است. این کار باید طوری صورت بگیرد که خریدار را مجذوب کند.

▪ راه‌اندازی شبکه خرید آنلاین

بعد از راه‌اندازی مغازه، نوبت به راه‌اندازی آنلاین آن است. امروزه اکثر افراد در فضای مجازی سیر می‌کنند. ایجاد چنین فضایی با یک ظاهر ساده و گویا مشتریان خوبی را جذب می‌کند. سعی کنید اطلاعات کاملی از کالاها را در سایت قرار دهید. فراموش نکنید حتماً محل دقیق بوتیک‌تان را روی نقشه سایت مشخص کنید. به‌این‌ترتیب مردم به‌راحتی شمارا پیدا می‌کنند.


همچنین بخوانید: