image, طرز پخت خوراک رژیمی نخود و سبزیجات

ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.

نخود را با آب ولرم خوب بشویید و به مدت ۵ تا ۶ ساعت در آب نسبتاً گرم خیس کنید.

بعد از گذشت ۵ – ۶ ساعت آب نخود را صاف کرده و با یک پیمانه آب به مدت ۱۰ دقیقه بپزید و سپس آب نخود را خالی کرده و صاف کنید.

بادمجانها را پوست گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه در محلول آب و نمک بخیسانید تا رنگ بادمجان زود سیاه نشود و تلخی احتمالی آن نیز گرفته شود. سپس آب بادمجان را خالی کرده و خشک کنید.

پیازچه و سیر را بشویید و پوست بگیرید.

پوست سیب زمینی را بگیرید. گوجه فرنگی را رنده کنید و فلفل کبابی را خرد کنید.

بعد از آماده کردن سبزیجات باید سس غذا را آماده کنیم.

برای اینکار، زیتون له شده ، گوجه فرنگی رنده شده ، رب گوجه فرنگی ، فلفل قرمز و روغن زیتون را درون ظرفی خوب مخلوط کنید.

درون یک ظرف به ترتیب ، نخود و دیگر سبزیجات را بریزید و سس را اضافه کنید و سپس به اندازه ای که روی سبزیجات کاملاً پوشیده شود، آب بریزید.

ظرف را داخل فری که از قبل گرم شده است قرار دهید و به مدت یک ساعت و نیم زمان دهید تا خوب بپزد، این غذا را به صورت کاملاً گرم سرو کنید.

مواد لازم

نخود / ۱ پیمانه

بادمجان / ۲ عدد

فلفل کبابی / ۲ عدد

سیب زمینی / ۲ عدد

پیازچه / ۵ عدد

سیر / ۳ حبه

مواد لازم برای سس

زیتون له شده / ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی / ۱ عدد

رب گوجه / ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز / ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون / ۳ قاشق غذاخوری

نمک / به میزان لازم


همچنین بخوانید: