image, طرز تهیه عصرانه مناسب بچه ها میگوى تندورى

ماست، آبلیمو و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید و میگو را به آن بیفزایید و ۲۰دقیقه زمان دهید. سپس میگوها را به سیخ بکشید و سیخ‌ها را برای ۵دقیقه کنار بگذارید تا مواد ماستی از میگوها جدا شود. یک تابه را روی حرارت بدون روغن بگذارید و زمان دهید تا کاملا گرم شود. سپس سیخ‌ها را گذاشته صبر کنید تا هرطرف آن یک دقیقه سرخ شود. در ظرف سرو، برنج را بریزید، ۲سیخ از میگوها را روی آن گذاشته و کمی سالاد کنار آن قرار دهید. روی کل بشقاب را با فلفل سیاه پودرشده و پودر فلفل نارنجی تزیین کنید.

مواد لازم

  • میگوی ریز: ۱۲ تا ۱۵عدد
  • ماست شیرین: ۳ قاشق سوپ‌خوری
  • آبلیمو: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • پودرکاری‌: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • پاپریکا شیرین: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • پاپریکا تند: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • میخک پودرشده: یک هشتم قاشق چای‌خوری
  • برنج پخته شده: یک‌دوم پیمانه

نکته

حتما در کنار این غذا از سبزیجات سالم همچون خیار، جعفری و گوجه به عنوان سالاد استفاده کنید.

حتما این غذا را به همراه ماست ساده کم‌کالری (پروبیوتیک) استفاده کنید.

حتما در سس مزه‌دار کردن میگوها از پودر زنجبیل استفاده کنید.


همچنین بخوانید: