هسته خرماها را جدا کرده و همراه با روغن مایع در چرخ گوشت بریزید. بعد از آن که خرماها چرخ شد کره و دارچین را به آن بیفزایید و روی حرارت قرار دهید. آرد را الک کرده و روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید تا رنگ آن طلایی شود.
خرما را روی ورقه فویل قرار داده و مخلوط آرد و روغن را روی آن بریزید و صاف کنید. مواد را رل کنید و فویل را دور آن بپیچید و به مدت ۴ ـ ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس آن را برش داده و صرف کنید. انرژی این غذا ۱۸۵۰ کیلوکالری است.

image, طرز تهیه عصرانه سالم بعد از ورزش

خرما دارای مواد معدنی زیادی مانند آهن، پتاسیم،‌ روی،‌ منگنز و ویتامین A، B، E و مقدار قابل توجهی فیبر است که برای پیشگیری از سرطان‌ هایی مانند سرطان کولون و معده بسیار مفید و موثر است.
مواد لازم برای ۲ نفر
خرما: ۲۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
دارچین: یک قاشق سوپخوری
پودر زنجبیل: یک‌دوم قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۲ قاشق سوپخوری


همچنین بخوانید: