image, سلامتی تضمینی و ۱۰۰ درصدی با خوردن امگا۳

مهمترین فایده های مصرف ماهی و امگا۳ برای انسان ، سلامتی و بدن سالم داشتن

۱- کاهش کلسترول و تری گلیسریدهای خون.

۲- کاهش فشار خون.

۳- پیشگیری از بیماریهای قلبی-عروقی. مصرف دو وعده ماهی در هفته خطر سکته و حملات قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش میدهد.

۴- کاهش وزن.

۵- درمان و کاهش دردهای مفاصل-آرتریت روماتوئید و آرتروز.

۶- درمان پوکی استخوان. امگا ۳ جذب کلسیم را افزایش داده و رسوب کلسیم را در استخوانها تسهیل میکند.

۷- درمان افسردگی. افرادی که امگا۳ به اندازه کافی دریافت نمیکنند بیشتر مستعد افسردگی میباشند.

۸- التایم سوختگیها. با کاهش التهاب و تسریع التیام زخمها.

۹- امگا ۳ علایم آسم را تخفیف داده و امگا ۶ آن را تشدید میکند.

۱۰- کاهش دردهای قا.ع.دگی.

۱۱- کاهش التهاب در سرتاسر بدن.

۱۲- جلوگیری از تصلب شرایین.

۱۳- شل شدن و گشاد شدن عروق خونی. حفظ انعطاف پذیری دیواره عروق و پیشگیری از تشکیل پلاک در دیواره عروق.

۱۴- جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی.

۱۵- افزایش سطح هورمون رشد.افزایش رشد عضلات.

۱۶- کاهش لخته شدن خون. خاصیت ضد انعقادی. کاهش ویسکوزیته (گرانروی) خون.

۱۷- افزایش تمرکز و قوه ادراک.

۱۸- نقش در تکامل مغز و رشد سلولهای عصبی و حفظ سلامتی چشمها (مصرف آن به زنان باردار و شیرده توصیه میگردد). درمان خشکی چشم.

۱۹- کاهش بروز سرطانهای پ.س.تان، ت.خ.م.دان، پروستات، معده و روده بزرگ.

۲۰- کنترل و تعدیل اختلالات خود ایمنی.

۲۱- پیشگیری و یا درمان: آلزایمر- آسم- اختلال کم توجهی- بیش فعالی -اختلال دو قطبی-اختلالات تغذیه ای -سرطانها-اگزما-میگرن-پسوریازیس-آکنه.

۲۲- بهبود توان ذهنی و حافظه.

۲۳- جلوگیری از پیری زود رس.

۲۴- کاهش و پیشگیری از آریتمی.

۲۵- تثبیت انسولین وقند خون.

۲۶- پوست را لطیف و نرم میکند.

چه کسانی نباید امگا ۳ مصرف کنند

۱- افرادی که دچار اختلالات خونی میباشند.

۲- کسانی که پوستشان براحتی دچار کوفتگی و کبود شدگی میگردد.

۳- کسانی که از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و یا وارفارین استفاده میکنند. چونکه امگا ۳ نیز دارای خاصیت رقیق سازی خون است.

۴- افرادی که به غذاهای دریایی حساسیت دارند.

۵- مصرف دوز بالای امگا ۳ سیستم ایمنی بدن را سرکوب میکند بنابراین کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است نبایستی از آن استفاده کنند.

۶- افرادی که فشار خون خیلی بالا و کنترل نشده دارند.

عوارض جانبی امگا ۳

مصرف به اندازه امگا ۳ بسیار بی خطر است.

۱- مصرف بیش از حد امگا ۳ موجب اسهال، احساس تهوع و احساس طعم ناخوشانید در دهان میشود.

۲- مصرف دوز بالای امگا ۳ جذب ویتامینهای A-D-E وK را کاهش میدهد.

۳- بوی ماهی در تنفس، مدفوع روغنی و چرب از عوارض نادر مصرف امگا ۳ میباشد.

۴- در برخی افراد دیابتی موجب بالا رفتن قند خون میگردد.

۵- مصرف بیش از ۳ گرم امگا ۳ در روز خطر سکته هموراژیک (پاره شدن عروق مغز) را افزایش میدهد


همچنین بخوانید: