عکس, راه های جالبی برای درمان افسردگی در خانه

*یکی از کارهای بسیار مهم این است که در ساعت معینی از خواب بیدار شوید. داشتن نظم به کارکرد طبیعی بدن شما کمک می‌کند که احساس بهتری داشته باشید.

*فعال باشید و اکسیژن به میزان کافی جذب کنید. در طول روز، انجام ورزش ملایم به خصوص در موقع صبح و بیدار شدن از خواب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بسیار به سرزندگی شما کمک می‌کند.

*نور مناسب به بهتر شدن کارکرد بدنتان کمک می‌کند. سعی کنید در محیط زندگی یا کارتان از نور مطلوب و مورد دلخواه‌تان استفاده کنید و تا جای ممکن از تاریکی و نور بسیار کم بپرهیزید.

*سعی کنید مشکلی که موجب آزارتان می‌شود را پیدا کنید و در مورد آن با روانشناس صحبت کنید یا در مواقع غیرضروری با یک دوست معتمد یا یکی از نزدیکان‌تان در مورد آن حرف بزنید.

*کار و مشغله روزانه‌تان را در حد توانتان تنظیم کنید.

*به کار یا سرگرمی‌ای که علاقه دارید چند ساعت در طول روز بپردازید.

*سعی کنید در مواقع مواجهه با مشکل یا استرس روزانه اعتمادبه‌نفس خود را از دست ندهید و آن را تقویت کنید.

*سعی کنید از حافظه‌تان استفاده کنید و تمرکز خود را بالا ببرید. کتاب یا مطالب مورد علاقه‌تان را در طول روز مطالعه کنید.

*به موسیقی شادی که از آن لذت می‌برید و باعث تغییر روحیه‌تان می‌شود، گوش دهید.

*اگر اهل نوشتن هستید، دلایل افسردگی خود را بنویسید. هرگاه از طریق نوشتن آنچه در دل دارید را مطرح کنید، آرامش می‌یابید زیرا در این صورت افکار شما و آنچه موجب افسردگی‌تان شده است تا حدی آشکار می‌شود و شما از دلایل درون خود که شاید تاکنون به آن پی نبرده‌اید، آگاه می‌شوید.