▪ گروهی از مشاوران رایگان را به خدمت بگیرید

نیکل دبوم مدت ۱۱ سال به صورت حرفه ای در ورزش سه گانه فعال بود. او درباره ی پوشاک ورزشی زنان چیزهای زیادی می دانست، اما درباره صنعت پوشاک چیزی نمی دانست. راهکار او یافتن گروهی از مشاوران بود، کسانی که بتوانند چیزهای لازم را به او بیاموزند و او را به رابطان دیگر معرفی کنند. نیکل توضیح می دهد:"هنگامی که شروع کردم ۱۰ بار در هفته دیدارهایی به صرف قهوه داشتم. من فقط شروع کردم به صحبت با آدم ها و جمع آوری اطلاعات. نتیجه ی نهایی:نیکل منابع مورد نیازش را پیدا کرد، شرکتش را راه اندازی کرد، و تاکنون در حوزه ی دامن خانم های دونده بیش از ۲۵ میلیون دلار فروخته است. مشاوران او نقش عظیمی در موفقیت اش داشته اند.

▪ یک سرمایه گذار فرشته ی مشتاق پیدا کنید

یکی از اهداف ساختن گروه مشاوران یافتن شرکایی است که بخواهند در شرکت شما مشارکت کنند. جف وستر یک مثال فوق العاده است. جف می خواست در سیسترز واقع در اورگن، یک آهنگری به سبک قدیم بسازد. او یک پیش کسوت ثروتمند پیدا کرد که قبلا در حرفه ی خود یک مغازه ی آهنگری باز کرده بود. این فرد تکه ای زمین به جف داد و سرمایه ی مغازه ی جدید او را تامین کرد. سپس جف به او سفته داد تا به مرور زمان بتواند پول او را بپردازد، چیزی که جف از عهده ی آن بر می آمد.

▪ با تجهیزات قرضی یا استفاده شده شروع کنید

جاستین گلد در آشپزخانه اش با یک غذاساز بهترین کره ی آجیل روی زمین را درست می کرد و محصولات اش را در بازار کشاورزان می فروخت. جف هنگامی که آماده بود شرکت اش را گسترش دهد با چند تولیدکننده ی بزرگ کره ی بادام زمینی صحبت کرد. آن ها به جف گفتند نمی توانند به محصولات شان عسل، شربت افرا و مواد دیگر را اضافه کنند چون خردکن های صنعتی بزرگ شان را می سوازند. جاستین با خود اندیشید او می تواند این کار را در آشپزخانه اش انجام دهد، اما آن ها در کارخانه های چند میلیون دلاری شان نمی توانند. برای همین رفت و تعدادی تجهیزات فرآوری خوراکی استفاده شده را به قیمت ناچیزی پیدا کرد. جاستین اخیرا کسب و کارش را به قیمت ۲۸۶ میلیون دلار به شرکت هورمل فروخت.

▪ چیزی برای فروش پیدا کنید تا وارد بازی شوید

الن لین ابتدای موقعیت حرفه ای اش را در صنعت دوچرخه و دوچرخه سواری سپری کرد. او چند نوشیدنی آبی کاملا طبیعی ساخت که برترین دوچرخه سواران کشور عاشق شان بودند. او می خواست سرگرمی اش را به یک کسب و کار تبدیل کند اما پول نداشت. او یک چرخ دستی قدیمی و استفاده شده پیدا کرد و آن را به آشپزخانه بوریتو (نوعی غذای مکزیکی) تبدیل کرد. او در رویدادهای دوندگی و دوچرخه سواری در سراسر کشور بوریتو می فروخت تا هزینه های بازاریابی محصولات جدیدش را تامین کند. با سود حاصل از فروش بوریتو، هزینه ی کل راه اندازی محصولات جدیدش در سراسر کشور ۸۰۰۰ دلار بود. امروز اسکراچ لبز تولیدکننده ی اصلی محصولات سالم برای ورزشکاران حرفه ای و آماتور است.

▪ محصول تان را بفروشید قبل از این که آن ها را بسازید ( پیش فروش کنید)

تایید و اعتبار نهایی یک مدل کسب و کار داشتن مشتریانی است که محصولات تان را بخرند. در بسیاری از موارد، شما می توانید محصولات تان را بفروشید، قبل از این که حتی آن را تولید کنید. من قبل از این که برند جدیدم را بسازم نیم میلیون دلار محصولات دسر منجمد فروختم. دیوید کن قبل از این که "روبات های دوگانه خود را بسازد از فروش آن یک میلیون دلار به دست آورد. و بنیانگذاران شرکت پاور پرکتیکال قبل از این که محصولات تولید انرژی خود را بسازند برای آن در کیک استارتر ۱.۵ میلیون دلار بودجه تامین کردند. جذب سرمایه ی مردمی روشی عالی است تا قبل از این که وقت و پول زیادی را صرف کسب و کارتان کنید، محصولات را آزمایش کنید.

به طور خلاصه همیشه راهی وجود دارد تا با منابع محدود کار را به انجام برسانید. گروهی از پیش کسوتان را پیدا کنید تا به طور رایگان به شما مشاوره بدهند، با سرمایه گذاران فرشته ی احتمالی آشنا شوید، با تجهیزات استفاده شده شروع کنید، چیزی برای فروش پیدا کنید تا سرمایه تامین کنید، و قبل از این که محصول تان را بسازید آن را بفروشید. از همه مهم تر اکنون اقدام کنید. اجازه ندهید نداشتن پول شما را از ساختن شرکت رویایی تان بازدارد همین امروز برای شروع کسب و کار بدون پول اقدام کنید.


همچنین بخوانید: