image, راهکارهایی جادویی برای ترک سریع سیگار

*فواصل بین سیگارکشیدن خود را طولانی‌تر کنید.

سعی کنید در روز یک یا دونخ سیگار از تعداد سیگارهایی که قرار بوده بکشید، کمتر کنید.

*سیگار را تا نیمه آن بکشید و بعد آن را خاموش کنید.

سیگار را با دست مخالف بگیرید، زیرا این امر باعث می‌شود سهولت سیگار کشیدن کمتر شده و لذت آن کاهش یابد، به‌جای خریدن بسته‌ای سیگار آن را نخی بخرید، سعی کنید فندک و کبریت همراه نداشته باشید، بیشتر ورزش کنید.

*نوشیدن مایعات را افزایش دهید.

مصرف آبمیوه‌های طبیعی که حاوی ویتامین‌ C است مفید خواهد بود.

*دوغ، شیر و ماست نیز حاوی ماده شیمیایی بنام تریپتوفان است که خاصیت آرامش‌ بخشی دارد.

اما برخلاف تصور خیلی‌ها چای، قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار جایگزین‌های خوبی محسوب نمی‌شود و حتی می‌تواند تمایل به سیگارکشیدن را می‌افزایش دهد.

*مصرف برخی مواد غذایی نیز تمایل به مصرف سیگار را کاهش می‌دهد.

بادام و کشمش دارای این خاصیت است، بنابراین مصرف آن برای ترک سیگار توصیه می‌شود.

*انجیر خشک، اسفناج و برگ چغندر نیز دارای این خاصیت است.

بنابراین مصرف بیشتر این مواد غذایی در دوران ترک سیگار مفید است. گفته می‌شود نوشیدن دمکرده‌های نعنا و بابونه تمایل به سیگار کشیدن را کاهش می‌دهد.

*طب سوزنی را نیز در درمان انواع اعتیادها از جمله اعتیاد به سیگار می‌توان توصیه کرد.

این روش بسیار مفید و بدون عارضه خواهد بود، البته اگر توسط متخصص این رشته انجام شود. هیپنوتیزم نیز روش مفیدی در ترک سیگار است که برای انجام آن باید به روانپزشک مراجعه کرد.


همچنین بخوانید: