تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

قصد داریم ببینیم بازار خودروی کشور برای بودجه زیر ۱۰ میلیون تومان چه لیستی را به ما پیشنهاد میکند؟

محصولاتی که دهه نودی نباشند و بتوانند به عنوان یک خودروی مناسب نیاز روزمره خریدارانشان را به خوبی برطرف کنند. البته نکته ای که در این لیست وجود دارد خط کشیدن دور تمامی خودروهای صفر کیلومتر بازار است. اینجا تنها باید به نمونه های دست دوم دل خوش کرد و تنها باید مراقب بود که مدل خریداری شده از لحاظ فنی و ظاهری سالم باشد.

ارزانترین مدل زیر ۱۰ میلیون تومان

شاید اگر چند سال پیش بود، همین پراید خودمان در نمونه های صفر کیلومترش در این لیست قرار می گرفت؛ اما شرایط حال حاضر بازار به گونه ایست که حتی نمونه های کار کرده این خودروی کوچک هم کمی گران به نظر می رسند. برخلاف آنچه تصور می شود ارزانترین خودروی زیر ۱۰ میلیون تومان، محصولی از شرکت ایران خودروست با نام پژو روآ و همچنین آردی که البته ناکام ترین های این بازار هم محسوب می شوند. این دو خودرو برخلاف انتظار سازندگانشان در بین خریداران با اقبال خوبی مواجه نشدند تا جایی که حتی در گرانی این روزهای بازار هم نه تنها افزایش قیمت آنچنانی نداشتند بلکه کمتر کسی به سراغ آنها آمد. البته دلیل این موضوع را می توان در داشتن هزینه های زیاد و البته مصرف سوخت بالا دانست که باعث شد این خودروی چندگانه در رقابت با پراید کم بیاورد. این روزها هم که تولیدش برای همیشه متوقف شده و البته نمونه های کارکرده آن هم با قیمت های پایینی به فروش می رسد.

image راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

تکفارس آی آر

این نکته را هم نباید فراموش کرد که این محصول در اوایل حضور خود در بازار با نام RD عرضه می شد و بعد از مدتی کوتاه مدل جدیدی با نام ROA به خیابان ها پا گذاشت و موتورش کمی بهینه شده بود (با مصرف سوخت کمتر) که البته امکانات بیشتری داشت. در بازار ایران مدل های مختلف RD از حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند که البته خرید و فروش آنها در بازار به سختی انجام می گیرد و دارندگان این خودروها نیز در فروش خودروی خود با مشکل مواجهند. از سوی دیگر مدل ROA در بازار در مدل های مختلف با قیمت های متفاوت خرید و فروش می شود. به عنوان مثال مدل ۱۳۸۵ این خودرو در حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد و در مدل های بالاتری همچون مدل ۸۹ با قیمت هایی در حدود هفت میلیون تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

پرفروش ترین مدل زیر ۱۰ میلیون تومان

همانطور که مدل های صفر کیلومتر پراید با وجود روند صعودی قیمت از فروش بالایی برخوردارند، دربازه مدل های زیر ۱۰ میلیون تومان هم در نمونه های کارکرده از پرفروش ترین ها محسوب می شود. خودرویی کم مصرف که نمونه های کره ای آن هم در بازار زیاد است. مدل های ۷۴ تا ۷۹ آن به عنوان پرایدهای کره ای به فروش می رسند و قیمت هایی در حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارند اما مدل های بالاتر پراید هم در بازار با افزایش قیمت مواجه شده اند به طوری که نمونه ۱۳۱ مدل ۱۳۹۰ در حدود ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد؛ البته نباید فراموش کرد که خرید پراید دست دوم فوت و فن های خاص خودش را دارد چرا که مدل های مختلفی از این خودرو در بازار وجود دارد و پیدا کردن مدل مناسب کمی سخت به نظر می رسد.

image راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

با اینکه امکان انتخاب بیشتر است، مدل های مختلف پراید سبب شده تا خریداران هم با سردرگمی مواجه شوند و نمونه های SX 131 و SL یا ۱۴۱، ۱۱۱، ۱۳۲ که همه هم با آپشن های مختلفی عرضه می شوند قیمت های متفاوتی دارند؛ در این میان نمونه های دوگانه سوز را هم باید به این مدل ها اضافه کرد. با این حال به طور مثال مدل ۱۴۱ مدل ۸۶ در حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و پراید صبا مدل ۸۳ در حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. در کل این خودروها میتوانند انتخاب خوبی در این بازار باشند چرا که هم قیمت قطعات آنها پایین است هم هزینه های تعمیر و نگهداری آنها زیاد نیست.

www.takfars.ir

کوچک ترین مدل زیر ۱۰ میلیون تومان

اگر بودجه کمی دارید، اگر همیشه به دنبال جای پارک هستید؛ اگر دغدغه بنزین دارید یا خانم هستید یکی از تولیدات کشور چین منتظر شماست. این خودروی کم مصرف MVM110 نام دارد. خودرویی که ظاهری متفاوت داشته و در حقیقت کپی دوو ماتیز است. این کوچک چینی در بازار این روزها در مدل های مختلف و با قیمت های گوناگون در دسترس است. در واقع مدل سه سیلندر، چهار سیلندر و چهار سیلندر گیربکس اتوماتیک نمونه های MVM110 در بازار را تشکیل می دهند. البته دور مدل های صفر کیلومتر آن را باید خط کشید چرا که همگی بالای ۱۰ میلیون تومان باید سراغ نمونه های کارکرده آن رفت. اولین مدل های MVM110 تولید سال ۸۴ هستندکه در حدود پنج میلیون تومان قیمت دارند.

image راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

نمونه های چهارسیلندر و اتوماتیک هم کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت ندارند مگر اینکه خودروی مورد نظر از نظر بدنه رنگ مجدد خورده باشد. البته باید اشاره داشت که در بازار این خودرو قیمت ها کمی سلیقه ای است. به عنوان مثال دیده شده که مدل ۸۴ این خودرو در حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است ولی به طور کلی برای خرید آن با بودجه زیر ۱۰ میلیون تومان بیشتر به دنبال نمونه های سه سیلندر باشید. خرید این خودرو از نظر مصرف سوخت کاملا اقتصادی است اما لوازم یدکی این چینی کوچک، گرانتر از پراید است.

محبوب ترین مدل زیر ۱۰ میلیون تومان

شاید باورتان نشود ولی می توان همین پژو ۲۰۶ محبوب و البته گران این روزها را با مبلغی زیر ۱۰ میلیون تومان خریداری کرد. البته باید فیتیله توقعات را کمی پایین کشید و انتظار به دست آوردن مدلی بسیار روی فرم و سرحال را از ذهن خارج کرد. این هاچ بک پرفروش هم اکنون در بازار با رشد قیمت همراه است و بالطبع نمونه های کارکرده آن نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار گرفته اند و با قیمت های بیشتری نسبت به گذشته به فروش می رسند. با این حال مدل های ۸۰ تا ۸۵ آن را در حال حاضر با قیمت های زیر ۱۰ میلیون تومان می توان خرید که البته این قیمت ها مربوط به تیپ یک، دو و سه است. این در حالی است که تیپ پنج و شش و نمونه های صندوقدار آن با قیمت های زیر ۱۰ میلیون تومان قابل خریداری نیست.

image راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

می توان تیپ یک پژو ۲۰۶ را در نمونه های سالم از شش تا هفت میلیون تومان به دست آورد و مدل ۸۵ نیز در حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد ولی به طور کلی می توان گفت با این مبلغ باید خیلی خوش شانس بود تا بتوان نمونه ای خوب و قابل اتکا از این هاچ بک فرانسوی پیدا کرد.

ویژه ترین مدل زیر ۱۰ میلیون تومان

معرفی می کنیم؛ مزدا ۳۲۳ که با عنوان خودرویی کم مصرف، پرشتاب و جوان پسند شناخته می شد و می شود. خودرویی که سواری نرم و هندلینگ بالای آن را نمی توان به راحتی نادیده گرفت. متاسفانه این سدان ژاپنی با قیمت های نسبتا بالایی به فروش می رسد اما برخی از مدل های آن را می توان با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان خریداری کرد. همچنین بد نیست بدانید سال ۱۳۷۸ هم اولین نمونه های این خودرو با نام مزدا ۳۲۳F روانه بازار شد.

تک فارس

image راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

در حال حاضر می توان مدل ۷۸ و ۷۹ این خودرو را با قیمتی در حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان خریداری کرد اما فراموش نکنید که قطعات این خودرو بسیار گران قیمت و البته نایاب هستند که شاید شما را در دراز مدت با مشکل مواجه کنند.

شناخته شده ترین مدل های زیر ۱۰ میلیون تومان

پژو ۴۰۵ را همه می شناسند. نمونه های کاربراتوری این خودرو که اکثرا مدل پایین هستند قیمتی در حدود چهار تا پنج میلیون تومان دارند و نمونه های انژکتوری آن را نیز می توان با قیمت های زیر ۱۰ میلیون تومان تنها تا مدل ۸۴ و ۸۵ خریداری کرد. البته مدل ۸۵ نیز تا حدودی خریدش ممکن است و شاید بتوانید با جست و جوی زیاد این مدل را پیدا کنید.

image راهنمای خرید ماشین ارزان قیمت در ایران

سمند هم به عنوان خودرویی ملی که با مشکلاتی از قبیل کمبود قطعه مواجه نیست می تواند گزینه مطلوبی برای خانواده ها باشد؛ این خودرو از موتوری مشترک با ۴۰۵ بهره می برد هر چند که در سال های اخیر با موتورهای مختلف عرضه شده است. سمند هم با بودجه زیر ۱۰ میلیون تومان تا مدل سال ۱۳۸۵ قابل خریداری است. به عنوان مثال مدل ۱۳۸۲ این خودرو در حدود هشت میلیون تومان قیمت دارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر