image, رازهایی جالب برای داشتن عمر طوالانی تر و سالم

محققان نتیجه گرفتند که دویدن خطر مرگ و میر را در زنان و مردان به میزان ۴۴ درصد کاهش می دهد و موجب افزایش طول عمر به میزان ۶.۲ سال در مردان و ۵.۶ سال در زنان می شود.

دویدن به مدت ۱ تا ۲.۵ ساعت در هفته با سرعت کم یا متوسط و در طی ۲ تا ۳ جلسه، بیشترین اثر مثبت را به دنبال خواهد داشت.

نکته جالب این بود که میزان مرگ و میر در بین کسانی که به میزان متوسط، فعالیتی مثل دویدن داشتند کمتر از کسانی بود که فعالیت بدنی نداشتند و یا اینکه ورزش و فعالیت بسیار سنگین داشتد.

دویدن اثرات سودمندی بر سلامتی دارد:

– بهبود دریافت اکسیژن

– کاهش فشارخون

– افزایش حساسیت انسولین

– بهبود فعالیت قلب

– افزایش تراکم استخوان

– کاهش تجمع پلاکت ها

– کاهش خطر ایجاد لخته

– کاهش التهاب

– پیشگیری از چاقی

– بهبود عملکرد ایمنی

– بهبود سطح چربی های خون (افزایش کلسترول خوب یا HDL و کاهش تری گلیسریدهای خون)

– بهبود فعالیت های فیزیولوژیک بدن

– بهبود روابط اجتماعی و ارتقای سلامت روانی


همچنین بخوانید: