آنتی اکسیدان را فراموش نکنید

یکی از مهمترین و بهترین راه های جلوگیری از بیماری های زمستانی از جمله سرماخوردگی خوردن غذاهای مفید مانند ماهی و یا میوه های حاوی ویتامین C است. همچنین باید میزان امگا۳ و آنتی اکسیدانی را در بدنتان به اندازه ای بالا ببرید که ویروس های سرما خوردگی به محض ورود به بدنتان نابود شوند. سعی کنید هفته ای حداقل دو بار از ماهی استفاده کنید.

قدم زدن را فراموش نکنید

ورزش های کوچک به طور مداوم و در طول روز می تواند شش ها و همچنین سیستم داخلی بدن شما را به نوعی تقویت کند که در مقابل بیماری های این فصل مقاوم شوید. قدم زدن یکی از بهترین و موثرترین ورزش هایی است که همیشه پزشکان به آن تاکید می کنند.

از سرماخورده ها دوری کنید

اگر کسی از اعضای خانواده شما سرماخورده است و یا دوستانتان به این بیماری مبتلا شده اند از آن ها دور شوید. ویروس سرماخوردگی به گونه ای است که به سرعت وارد بدن شما می شود. از افرادی که عطسه و یا سرفه می کنند بخواهید تا از ماسک یا دستمال استفاده کنند تا مبادا به بیماری آن ها مبتلا شوید.

آب زیاد بنوشید

همانطور که میلیون ها بار در مقالات مختلف گفته شده است باید میزان زیادی آب در طول روز بنوشید. آب کافی و زیاد باعث می شود تا شما راحت تر به خواب بروید و همچنین سیستم های دفاعی داخلی بدن تقویت می شوند تا در مقابل انواع ویروس ها از بدن شما محافظت کنند.


همچنین بخوانید: