image, توصیه های جالب برای مادران جوان

۲۰ تا ۳۰ دقیقه اختصاصی

۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از دیگران از خواب برخیزید و چای بنوشید یا با آرامش مجله مورد علاقه‌تان را ورق بزنید. این کار سبب می‌شود روزتان را خوب آغاز کنید و استرس و کارهای روزمره، باعث خستگی شما نشود.

هماهنگ کردن مدرسه رفتن کودک با بچه همسایه

حتماً در همسایگی شما نیز بچه‌هایی هستند که همراه با فرزند شما به مهدکودک یا دبستان می‌آیند. با والدین آن‌ها هماهنگ کنید تا بعضی روزها فرزند شما همراه با آنان و بعضی از روزها نیز فرزند آن‌ها با شما به مهد یا دبستان برود. این کار باعث می‌شود برای چند روز در هفته، وقت اضافی بیشتری داشته باشید.

دوستی با مادران دیگر

به جای آنکه وقتی کودکتان را به پارک می‌برید تا بازی کند، روی نیمکتی تنها بنشینید یا سعی کنید با دیگر مادرها دوست شوید، به ویژه می‌توانید با کسانی آشنا شوید که فرزندانی هم‌سن و سال فرزند شما دارند. برای آشنا شدن، یکی دو جمله ساده کافی است: «چه کیف زیبایی دارید! آن را از کجا خریده‌اید» یا «چه قدر لباس کودکتان خوش رنگ و زیبا است! خودتان آن را بافته‌اید؟» و بعد می‌توانید در رابطه با مسایل کودکان صحبت کنید و با هم دوست شوید.

لحظات اختصاصی برای کودکان

تمام روز کار می‌کنید و شب نیز خسته به خانه برمی‌گردید؟ خودتان را جای فرزندتان بگذارید. در این شرایط، او چه حسی خواهد داشت و چه می‌کند؟ حتی اگر مجبورید شاغل باشید، وقتی به خانه بازمی‌گردید، تمام کارهایتان را کنار گذاشته و برای چند دقیقه‌ای به فرزندتان توجه کنید، کمی با او بازی کنید، حرف بزنید و نقاشی بکشید. جمع و جور کردن خانه، جارو کشیدن و … را می‌توان چند ساعتی به عقب انداخت. یک روز در هفته را هم مرخصی بگیرید و به تمام کارهای خانه برسید تا استرس شما کمتر شود.

غذا خوردن با دست

میوه‌ها را پوست بکنید و در بشقاب بگذارید و اجازه بدهید کودک به جای چنگال، آن‌ها را با دست بخورد. تکه‌های گوشت، مرغ و پنیر را کوچک کرده و خودش به دهانش بگذارد. پس از اتمام غذا هم دستمال مرطوبی به او بدهید تا دهان، دست‌ها و صورتش را تمیز کند.

غذای حاضری جلوی تلویزیون

شاید شما هم بارها شنیده باشید که ناهار یا شام خوردن با تلویزیون روشن درست نیست و کانون خانواده را سست می‌کند. ما نیز با غذا خوردن با تلویزیون خاموش موافقیم، اما بد نیست گاهی، غذایی حاضری درست کنید و با همسر و فرزندانتان جلوی تلویزیون بنشینید و در حالی که برنامه کودک یا یک فیلم کمدی می‌بینید، آن را میل کنید.

استراحت در روز جمعه

روز جمعه اجازه بدهید همه اهل خانه تا ظهر بخوابند. صبحانه و ناهار را یکی کنید و بیرون از خانه در پارک صرف کنید، حتی می‌توانید برای راحت‌تر بودن، صبحانه سبکی بخورید و برای ناهار به رستوران بروید.


همچنین بخوانید: