اگر برنامه غذایی مناسبی داشته باشید احتمالا پروتئین و مواد معدنی چون مس، سولفور، سلنیوم و سیلیکون کافی را دریافت می کنید. علاوه بر دستورالعمل های داده شده در این فصلی، برای داشتن موهای سالم به نکات زیر هم توجه کنید:

برای ساختن ساقه مو قوی آهن به اندازه کافی مصرف کنید.

برای حفظ رطوبت داخلی موها، آب زیاد بخورید.

اسید های چرب امگا-۳ مصرف کنید. پوست سر برای تولید چربی به امگا-۳ احتیاج دارد.

غذاهای سرشار از بتا-کاروتن را در رژیم غذایی تان بگنجانید. ویتامین A که در از سلامت پوست سر ضروری است از تجزیه بتاکاروتن به دست می آید.

مجموعه ویتامین B که از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می کند را مصرف کنید. آنها همه با هم مؤثر هستند. پس مطمئن شوید که از همه آنها استفاده می کنید.

غذاهای سرشار از ویتامین C مصرف کنید.

برای حفظ سلامت پوست سر و افزایش رشد موها غذاهای حاوی روی زیاد مصرف کنید.

برای محافظت از لیپیدهای پوست سر در برابر صدمات رادیکال های آزاد، غذاهای حاوی ویتامین E مصرف کنید.

ویتامین B12 یکی از آنتی اکسیدان های ضد سفیدی مو است. کمبود ویتامین ۱۲ B سبب سفید شدن زودرس مو می شود. این اتفاقی در مورد بسیاری از افراد که در رژیم غذایی شان کمبود ویتامین B وجود دارد (اگرچه گیاهخواران هم لازم است مکمل های ۱۲ B را به رژیم غذایی شان اضافه کننل) رخ میدهد. البته بعضی افراد به خصوصی میانسالان در جذب این ویتامین مشکل دارند. هنگام مصرف ویتامین B۱۲ اسید معده اشان فعال شده و مبتلا به مشکلات معده ای و رودهای می شوند.


همچنین بخوانید: