image, اشتباهاتی که هنگام کار شما را خسته می کند

▪ انجام وظایف کاری در سفر

بسیاری از افراد کارهای اداری شان را با خود به سفر می برند. این کار می تواند موجب کاهش بهره وری کار و نیز لذت از تعطیلات شود. در واقع علت سفر را نباید فراموش کرد: مسافرت موجب می شود از کار جدا شویم و ذهن خود را خالی نماییم.

▪ برقراری ارتباطات کاری حین تعطیلات

برخی افراد در تعطیلات نیز دست از ارتباطات کاری خود بر نمی دارند. تلفن های کاری و ایمیل های همکاران را پاسخ می دهند و به آنها پیام فرستاده و به پیام هایشان جواب می دهند. اگر شما نیز اینگونه هستید باید بدانید که وقتی در تعطیلات به همکار خود پیام می دهید، در واقع می گویید: من انتظار دارم الان تو مشغول کار باشی. این عمل نیز بهره وری را کاهش می دهد و باید همواره به خود و دیگران احترام گذاشت و از ارسال پیام یا برقراری تماس با سایر همکاران در طول تعطیلات خودداری کرد.

▪ انجام چند وظیفه به طور همزمان

انجام موازی چندین وظیفه، موجب می شود کارایی به میزان زیادی کاهش و از سوی دیگر استرس افزایش یابد. در حالی که اگر ابتدا کار اول انجام شود و سپس وظیفه بعدی شروع گردد، بهره وری افزایش پیدا می کند و در نهایت وظایف بهتر و سریعتر انجام می شوند.


همچنین بخوانید: