غذاهای دریایی خصوصا ماهی سرشار از امگا – ۳ است، امگا – ۳ علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، موجب آرامش اعصاب می‌شود. هر چند میزان امگا – ۳ انواع ماهی متفاوت است ولی ماهی از هر نوع که باشد حاوی مقادیر فراوان امگا – ۳ است، بنابراین بهتر است ماهی به جای سایر گوشت‌ها حداقل ۲ نوبت در هفته مصرف شود.

لیمو نه تنها طعم بهتری به ماهی می‌دهد، بلکه ویتامین ث موجود در آن به جذب بهتر آهن موجود در گوشت ماهی کمک می‌کند.

بر اساس مطالعات انجام شده، افراط در مصرف گوشت قرمز موجب افزایش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان می‌شود.

مصرف ماهی کبابی بر ماهی سرخ کرده ارجحیت دارد، ولی اگر هنگام سرخ کردن ماهی از روغن‌های جامد که حاوی ایزومر ترانس بالایی هستند استفاده شود، خطر گرفتگی عروق و بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد.

بهتر است همراه با ماهی به جای برنج از سیب زمینی کبابی یا نان سبوس‌دار استفاده شود. افرادی که مصرف برنج را ترجیح می‌دهند، باید برای تهیه برنج از روغن‌های گیاهی استفاده کنند.

برخلاف تمایل عامه مردم به مصرف ماهی خوش نمک و شور، مصرف نمک زیاد همراه با ماهی موجب می‌شود، فرد مصرف کننده نه تنها از فواید مصرف ماهی بهره‌مند نشود، بلکه در معرض خطر ابتلا به افزایش فشارخون نیز قرار گیرد.


همچنین بخوانید: