از روزی که فهمیده اید یک کالری چیست، به شما گفته شده که آنها همه مانند هم هستند: فرقی نمی کند که ۵۰۰ کالری که شما دریفات می کنید از ساقه و برگ کرفس باشد یا از بستنی، بدن شما آنها را مثل هم می سوزاند. اما این یک تصور کاملا غلط است. علم جدید نشان می دهد که اگر پای کاهش وزن در مین باشد آنگاه کالری ها با هم تفاوت دارند.

برای خوردن برخی از غذاها کار بیشتری لازم است و بنابراین در هنگام هضم آنها، شما کالری بیشتری می سوزانید. خود عمل جویدن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و برش های گوشت میزان سوزاندن کالری را تا ۳۰% بالاتر می برد! و پس از آن معده و روده ها کار خود را انجام می دهند.

در تحقیقی که در ژاپن انجام گرفته است، پژوهشگران دریافتند که زنانی که غذاهایی را می خورند که بیشترین کار را می برند، در مقایسه با خانم هایی که از غذاهای نرمتر که خوردن آنها آسانتر است تغذیه می کنند، دور کمر آنها به صورت قابل ملاحظه ای کمتر است. هضم فیبر و پروتئین این قبیل مواد غذایی نیازمند کوشش زیاد است به گونه ای که بدن شما قادر به جذب مقداری از کاری های موجود در آنها نیست.


همچنین بخوانید: