تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا هلال سفید انتهای ناخن نشان دهنده بیماری جدی است با عکس

image آیا هلال سفید انتهای ناخن نشان دهنده بیماری جدی است با عکس

طب سنتی چینی می گوید هلال ناخن میزان سطوح انرژی دریافتی شما را تعیین میکند. اگر این قسمت بزرگ و برجسته باشد شما به قدر کافی انرژی دریافت میکنید، اما اگر این قسمت کاملا از بین رفته باشد شما انرژی کمی دریافت کرده و دچار سوءتغذیه هستید.

ساختار ناخن بسیار با اهمیت است. سفیدی ریشه ناخن که به لانولا(lunula) و یا هلال ته ناخن معروف است مسئول حفاظت از رگ های خونی واقع در پنجمین لایه پوستی است.

ماهک قسمتی است هلالی شکل و کمرنگ تر از دیگر بخش های صفحه ناخن که در قاعده آن قرار دارد و بخش جلویی ماتریکس را شامل می گردد. ماتریکس بافت یا قسمتی است که توانایی تولید ناخن را دارد که همانا ریشه ناخن است.

هلال سفید انتهای ناخن نشانه ی سلامتی

تکفارس آی آر

آسیب ندیدن هلال ناخن بسیار مهم بوده و اختلال در این مکان موجب بد فرمی های ناخن و رشد ناهماهنگ آن خواهد شد.

براساس یافته های جدید این قسمت بدن ویژگی های خاصی دارد و حاکی از سلامت فرد است.

در طب چینی هلال ناخن بیانگر سلامت فعلی شخص است و اگر در این قسمت قرمزی ایجاد شود فرد مذکور به نوعی به بیماری های قلبی و عروقی مبتلاست.

همچنین هلالی نبودن ناخن حاکی از بیماری کم خونی و دیابت است و حالت چروکیده در این قسمت ناخن حاکی از میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم است.

هر شخص سالمی هشت تا ۱۰ lunula که غالبا سفید رنگ هستند در دو دست خود دارد. به علاوه اگر فقط شست شما دارای lunula است شما انرژی جسمی کمی دارید و بیشتر اوقات بیمار هستید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر