image, آیا در زندگی خود استرس زیادی دارید اینگونه خود را نجات دهید

فردی که بتواند استرس‌های روزانه را کنترل کند و از آنها فرصتی برای آرامش و موفقیت بسازد در زندگی به موفقیت دست پیدا می‌کند و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی ایمن می‌ماند.

قدم بزنید:

براساس جدیدترین تحقیقات ورزش نقشی بسیار موثر در کنترل وکاهش استرس در افراد دارد و دربهبود خلق و خوی موثر است. اگر زمان برای ورزش کردن و رفتن به سالن‌های بدنسازی را ندارید می‌توانید حداقل قدم بزنید. براساس پژوهش‌های دانشمندان در دانشگاه ایالتی آیووا، حتی مقدار کمی قدم زدن می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های شادی آفرین دربدن و رفع استرس شود.

در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در مکان‌های خوش آب و هوا و کم ترافیک پیاده روی کنند مانند پارک و تفرجگاه ها، همچنین از حمل وسایل سنگین خودداری کنند و کفش مناسب پیاده روی به پا داشته باشند تا بهترین بهره را از پیاده روی بدست آورند.

در معرض نور خورشید قراربگیرید:

استفاده از نور طبیعی خورشید و قرار گرفتن در فضای باز علاوه بر تنظیم ریتم خواب شبانه و جلوگیری از بروز بی خوابی و بدخوابی می‌تواد سبب تامین ویتامین D. مورد نیاز بدن نیز شود.

براساس تحقیقات افرادی که دارای کمبود ویتامین D. هستند اغلب احساس خستگی و کمبود انرژی دارند و میزان استرس در آن‌ها از حد عادی بیشتر است، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت روحی وجسمی بویژه در ماه‌های اولیه پس اززمستان افراد بیشتر در معرض نور خورشید قراربگیرند.

قوز کردن عامل اصلی استرس:

قوز کردن بیش از حد پشت کامپیوتر، تایپ برای ساعت‌های طولانی و نشستن برای مدت زمان زیاد می‌تواند باعث ارسال سیگنال هایی به مغز و ایجاد استرس و ناراحتی شود برای ببه دور ماندن از استرس و این قبیل مشکلات کارشناسان انجام ورزش هایی، چون یوگا و پیلاتیز را توصیه می‌کنند که باعث باز شدن قفسه سینه، تنظیم ستون فقرات و بهبود خلق و خوی می‌شود.

انجام یوگا یکی از تمرین‌های بسیار مفید برای رفع استرس و نگرانی و آرامش جسم و روح است.

قطع کردن مصرف شیرینی وشکلات:

مصرف شیرینیجات، شکلات و آبنبات باوجود اینکه در بدو مصرف احساس سرخوشی و شادی درافراد ایجاد می‌کند، اما در دراز مدت شکسته شدن مولکول‌های چربی در بدن باعث استرس، ناراحتی، نگرانی و افسردگی در افراد می‌شود.

به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای حفظ سلامت روحی و جسمی خود ازمصرف شیرینی و شکلات بیش از اندازه خودداری کنند و در عوض از انواع میوه، لبنیات کم چرب، نان حاوی غلات، حبوبات و پروتئین حیوانی و گیاهی کم چرب استفاده کنند تا سلامت بمانند.

از دوستان کمک بگیرید:

هیچ چیز مانند درددل و گرفتن راهنمایی از یک دوست خوب و قابل اعتماد در زمانی که دچار استرس هستید نمی‌تواند باعث بهبود خلق و خوی، رفع استرس و نگرانی شود. قرارگذاشتن بایک دوست خوب در یک رستوران یا کافی شاپ، دعوت دوستان به یک مهمانی و حتی تماس تلفنی و صحبت درباره مشکلات و عوامل استرس زا همگی می‌تواند در تثبیت خلق و خوی موثر باشد.

در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند این درددل با افراد معتمد و با انرژی مثبت باشد تا باعث کمک به فرد باشد و گرنه صحبت با افرادی که انرژی منفی دارند برعکس می‌تواند باعث بدبینی، افسردگی و تشدید ناراحتی روحی در افراد شود.

حال و هوای خود را عوض کنید:

به گردش و مسافرت بروید، آرایش موهای خود را عوض کنید، خرید بروید و وسایل مورد علاقه خود را بخرید، در گلدان‌های خانه گل بگذارید، به دندان پزشکی بروید واز سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید.

برخی اوقات کرم خوردگی دندان‌ها و مشکلات لثه می‌تواند باعث استرس و نگرانی در افراد شود، رعایت بهداشت دهان و دندان از استرس و نگرانی در فرد جلوگیری می‌کند.


همچنین بخوانید: