image, آیا تخمه هندوانه را می توان خورد و خواص آن برای سلامتی

واقعیت این است که تخمه هندوانه هنگامی که خشک شده و بو داده شود، یک میان وعده غنی است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا the United States Department of Agriculture، لیستی از مواد مغذی موجود در تخمه هندوانه تهیه کرده است:

پروتئین موجود در تخمه هندوانه

تخمه های هندوانه غنی از پروتئین هستند، ۱ لیوان تخمه خشک شده حاوی ۳۰.۶ گرم پروتئین است که ۶۱ درصد نیاز روزانه ما را تامین می کند. پروتئین موجود در تخمه های هندوانه حاوی چندین اسید آمینه است که یکی از آن ها آرژنین arginine است. با این که بدن مقداری آرژنین تولید می کند، مرکز تحقیقاتی Medline Plus می گوید که ولی وجود آرژنین اضافه می تواند به بسیاری از فرایندها در بدن کمک کند و حل برخی از مشکلات جسمی را تسهیل نماید. برخی از خواص درمانی آرژنین شامل: تنظیم فشار خون و درمان بیماری عروق کرونر قلب است.

دیگر اسید آمینه های تشکیل دهنده پروتئین تخمه هندوانه:

تریپتوفان tryptophan

گلوتامیک اسید glutamic acid

لیزین lysine

ویتامین B

تخمه هندوانه همچنین سرشار از ویتامین های گروه B هستند. انجمن سرطان آمریکا The American Cancer Society گزارش می دهد که ویتامین B برای تبدیل مواد غذایی به انرژی و دیگر عملکردهای مهم بدن لازم است. بیشترین ویتامین B موجود در تخمه هندوانه نیاسین niacin است،۱ فنجان تخمه خشک شده هندوانه حاوی ۳.۸ میلی گرم نیاسین است که ۱۹ درصد نیاز روزانه را تامین می کند. نیاسین برای حفظ سیستم عصبی، سیستم گوارشی و سلامت پوست مهم است.

دیگر ویتامین های گروه B تخمه های هندوانه:

فولات folate

تیامین thiamin

ریبوفلاوین riboflavin

ویتامین B۶

اسید پانتوتنیک pantothenic acid

مواد معدنی

مواد معدنی موجود در تخمه هندوانه فراوانند. منیزیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه است. مقدار ۵۵۶ میلی گرم یا ۱۳۹ درصد نیاز روزانه آن هم فقط در ۱ فنجان تخمه خشک شده هندوانه. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت the National Institutes of Health، منیزیم به تنظیم فشار خون و سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک کرده و تاثیر مثبت بر قند خون دارد.

دیگر مواد معدنی موجود در تخمه های هندوانه:

فسفر

آهن

پتاسیم

سدیم

مس

منگنز

روی

چربی ها

شگفت انگیز ترین نکته در مورد دانه هندوانه مقدار چربی موجود در آن است. در یک فنجان تخمه خشک شده هندوانه ، ۵۱ گرم چربی است که ۱۱ قسمت آن چربی اشباع است و سایر چربی ها تک غیر اشباع ، چند غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۶ می باشد. انجمن قلب آمریکا The American Heart Association گزارش می دهد که چربی های تک و چند غیر اشباع کلسترول خون را کاهش می دهند و اسیدهای چرب امگا۶ می توانند در کاهش فشار خون موثر باشند.

تنها اشکال مصرف تخمه هندوانه در مقدار کالری موجود در ۱ لیوان آن است – با مصرف یک لیوان تخمه هندوانه بیش از ۶۰۰ کالری دریافت خواهید کرد.


همچنین بخوانید: