قبول کنید که به تنهایی نمی‌توانید از پس ترس از پرواز بربیایید و بر آن غلبه کنید.

▪ مشاوره بگیرید یا به گروه‌های پشتیبان بپیوندید.

از آنجا که ترس از پرواز یک فوبیا یا هراس رایج است، کلینیک‌های زیادی هستند که می‌توانند به شما در این مورد کمک کنند. در دفترچه تلفن راهنما در بخش کلینیک‌ها، خدمات سلامت روان یا روانشناسی به دنبال محل مناسب خود بگردید.

▪ کتاب بخوانید.

کتاب‌های بی‌شماری هستند که در مورد ترس از پرواز نوشته شده‌اند. بیشتر آنها به شما تکنیک‌های تنفس و آرام کردن و تکنیک‌های دیگری را آموزش می‌دهند.

▪ نوار یا سی.دی بخرید.

خیلی از آموزش‌ها و برنامه‌های کاهش استرس و تکنیک‌های نفس کشیدن به صورت صوتی در قالب سی.دی یا نوار به فروش می‌رسند که می‌توانید به آنها گوش دهید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

▪ اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

حتی شدیدترین و جدی‌ترین ترس‌ها در مورد پرواز نیز با درمان مناسب و پشتکار سخت از بین رفته‌اند.

اگر تمام این روش‌ها بی‌نتیجه ماند، از پزشک خود بخواهید داروهای آرامبخش به شما تجویز کند تا در زمان پرواز مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که بیشتر حرفه‌ای‌‌ها بر این باورند که بدون دارو هم می‌توان بر این ترس غلبه کرد.

چیزهایی که لازم دارید:

▪ دفترچه راهنمای تلفن

▪ هدفون

▪ داروهایی ضداسترس

▪ پخش‌کننده سی.دی همراه

▪ موسیقی آرامبخش

▪ تلفن

▪ پزشک یا درمانگر


همچنین بخوانید: