image, آموزش پخت خورش خوشمزه رژیمی و گیاهی سویا

۱-سویا رو برای نیم ساعت خیس کنید و تو این مدت ۲ تا ۳ بار آب اونو عوض کنید و چندین بار چنگ بزنید تا بوی بد اون گرفته بشه.

۲-هویج ها رو به اندازه دلخواه برش بدید. پیاز رو خرد کنید و تفت بدید.

وقتی پیاز سرخ شد, سویا و هویج رو اضافه کنید و تفت بدید. وقتی سویا سرخ شد,

رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و تفت بدید.

به موادتون کمی زردچوبه, ادویه دلخواه, نمک و فلفل اضافه کنید و کمی آب روی مواد بریزید تا هویج و سویا بپزند.

۳-در این فاصله گل های بروکلی رو به اندازه دلخواه خرد کنید.

یک قابلمه آب و نمک رو به جوش بیارید و گل بروکلی ها رو توی اون بندازید.

بعد از چند دقیقه که نرم شد و کمی پخت, اونا رو آبکش کنید

و بلافاصله توی یک ظرف آب و یخ بندازید تا شوک حرارتی ببینه و رنگش سبز بمونه.

۴-حدود ۱۰ دقیقه آخر پخت خورش, کلم بروکلی ها رو اضافه کنید و اجازه بدید تا خورش جا بیفته.

‫‬نکات:

‫۱-این روش پخت کلم بروکلی به بلانچ کردن معروفه. با این روش رنگ سبزیجان سبز رنگ حفظ میشه,

زمان طولانیتری میتونید در فریزر نگهداری کنید و پخت اونا هم زمان کمتری میبره.

‬۲-این خورش رو میتونید به عنوان خوراک و به صورت کم آب با نان هم سرو کنید.

مواد لازم:

کلم بروکلی ۴۰۰ گرم

سویا ۲ پیمانه

هویج بزرگ ۱ عدد

پیاز بزرگ ۱ عدد

سیر ۴ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و روغن به میزان لازم


همچنین بخوانید: