image, آموزش مرحله ای درست کردن رولت گیاهی و رژیمی

۱- سینی یا ظرف مخصوص فر به ابعاد ۳۰× ۲۵ سانتی ‌متر را چرب کرده یا داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن را چرب کنید.

۲- سیر و تره فرنگی را ریز خرد کنید و همراه با ۳۰ گرم کره به مدت ۵- ۴ دقیقه با حرارت متوسط تفت دهید تا تره فرنگی نرم شود.

۳- سپس بقیه ‌ی کره را ذوب کنید. آرد را به آن اضافه نمایید و با حرارت ملایم کمی تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود.

۴- به مخلوط کره و آرد، شیر را کم کم اضافه نمایید و مرتب هم بزنید تا مخلوط یک دستی به دست آید و غلیظ شود.

۵- زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را جدا کنید.

۶- سپس زرده‌ ی تخم‌ مرغ، مخلوط تره ‌فرنگی و سیر، نمک و فلفل را به مخلوط فوق اضافه کنید. مواد را به یک ظرف بزرگ انتقال دهید.

۷- سفیده ‌ی تخم ‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. سپس سفیده را به مخلوط بالا اضافه و خوب مخلوط کنید.

۸- فر را از قبل با حرارت ۴۰۰ درجه‌ ی سانتی‌ گراد گرم کنید.

۹- مواد آماده شده را در سینی بریزید و سطح آن را صاف کنید.

۱۰- حال رولت(مواد مخلوط شده) را در طبقه ‌ی وسط فر به مدت ۱۵- ۱۲ دقیقه حرارت دهید تا پف کند و سطح آن طلایی شود.

۱۱- ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده را به ‌طور یکنواخت روی کاغذ روغنی پخش کنید و رولت را روی کاغذ برگردانید (اگر برای کف رولت از کاغذ روغنی استفاده کرده‌اید کاغذ را جدا کنید).

۱۲- مخلوط پیازچه ی خرد شده، ذرت و پنیر خامه ای و پنیر پارمزان را روی رولت بریزید و رولت را محکم بپیچید و گرم سرو نمایید.

نکته:

به جای پنیر پارمزان می‌ توانید از پنیر فتا استفاده کنید.

مواد لازم برای ۶- ۴ نفر:

کره ‌ی پاستوریزه : ۶۰ گرم

تره فرنگی: ۱تکه متوسط

سیر: ۲ حبه

آرد سفید گندم: یک سوم پیمانه‌(۴۰گرم)

شیر پاستوریزه: ۱پیمانه (۱۵۰گرم)

تخم ‌مرغ: ۴ عدد

پنیر پارمزان رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

مواد لازم برای داخل رولت سبزیجات :

پنیر پارمزان رنده شده: ۱۰۰ گرم

کنسرو ذرت: ۱۵۰ گرم(۱پیمانه)

پیازچه ‌ی خرد شده: یک سوم پیمانه

پنیرخامه ‌ای پاستوریزه: ۵۰ گرم


همچنین بخوانید: