image, آموزش درست کردن سالاد ماکارونی رژیمی و کم چرب

در سالاد ماکارونی کم چرب به جای سس مایونز از ماست استفاده می‌شود که سالم‌تر است و به مراتب چربی کمتری دارد. همچنین به عنوان چاشنی از شوید استفاده می‌شود که بسیار برای سلامتی مفید است و چربی را کاهش می‌دهد.

سالاد ماکارونی کم چرب خیلی سریع و راحت تهیه می‌شود و می‌توانید آن را تا چند روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر وقت میل داشتید آن را به عنوان ناهار یا شام صرف کنید.

طرز تهیه: ابتدا پاستا فرمی را طبق دستور نوشته شده روی بسته‌بندی آن بپزید.

در مدتی که پاستا پخته می‌شود، خرد کردنی‌ها را خرد کنید و سس سالاد را آماده کنید. برای تهیه سس، ماست یونانی را در کاسه‌ای بریزید.آبلیمو، سرکه، شوید خشک و نمک و فلفل را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید تا سس یکدستی حاصل شود. طعم سس را بچشید و اگر لازم بود ادویه‌ها را تنظیم کنید.

وقتی پاستا آماده شد آن را زیر آب سرد بگیرید و به خوبی آبکش کنید و در ظرف بزرگی بریزید. حال، پیاز، پنیر، خیار و گوجه خرد شده را اضافه کنید. می‌توانید به جای گوجه معمولی گوجه زیتونی استفاده کنید و آنها را از وسط نصف کنید. اگر مایل هستید تعدادی زیتون را از وسط نصف کنید، اگر هسته دارند هسته‌ها را خارج کنید و به سالاد اضافه کنید.

در آخر سس ماست را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید تا سالاد را به خوبی بپوشاند. اگر مایل باشید می‌توانید قبل از سرو کمی دیگر شوید روی سالاد بریزید.

نکته: اگر می‌خواهید سالاد کمی چرب‌تر باشد می‌توانید یکی دو قاشق سس مایونز هم استفاده کنید.

▪ همچنین می‌توانید از سس ماست آماده یا سس ماست و سبزیجات هم برای سرو سالاد ماکارونی کم چرب استفاده کنید.

مواد لازم

پاستای فرمی ۴۵۰ گرم

ماست یونانی ساده ۱ پیمانه

آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری

سرکه انگور ۲ قاشق غذاخوری

شوید خشک ۱ قاشق چایخوری

گوجه خرد شده ۱ پیمانه

خیار خرد شده ۱ عدد

پیاز قرمز خرد شده ۱/۲ پیمانه

تکه‌های پنیر فتا ۱/۲ پیمانه

زیتون نصف شده به مقدار دلخواه

نمک و فلفل به مقدار کافی


همچنین بخوانید: