image, آموزش تهیه چهار مدل صبحانه رژیمی عالی برای یک صبح خوب

ویتامین سرخ

مواد لازم:

    آب گریپ​فروت ۱ لیوان

    آب کرفس ۱ لیوان

    سیب​ زرد ۱ عدد

    لیموترش متوسط ۱ عدد

    نمک نوک کارد

    طرز تهیه:

    ابتدا سیب را به چهار قسمت تقسیم کرده و ضایعات میان آن را می​گیریم ولی احتیاجی به پوست کندن آن نیست. تکه​های سیب را با آب لیموترش، آب کرفس و آب گریپ فروت داخل پارچ مخلوط​کن ریخته و همه را با هم میکس می​کنیم تا نوشیدنی یک​​دست شود سپس داخل لیوان​های مورد نظر تقسیم می​کنیم.

    image, آموزش تهیه چهار مدل صبحانه رژیمی عالی برای یک صبح خوب

    ژامبون استیک فیلادلفیا

    ژامبون استیک فیلادلفیا، صبحانه‌ای است متعلق به ایالات متحده. ترکیب آن می‌تواند یک روز پرانرژی را برای شما بسازد و چه بسا آنقدر سیر نگه‌تان دارد که از خوردن ناهار چشم‌پوشی کنید. این صبحانه را حتما امتحان کنید. مطمئن باشید کار سختی نیست.

    مواد لازم:

    ژامبون: ۴ برش

    تخم‌مرغ: ۲ عدد

    پنیر چدار: یک قاشق غذاخوری

    فلفل دلمه‌ای: ۶ خلال

    قارچ: ۱۰ عدد متوسط، خرد شده

    ادویه مخصوص: ۲ قاشق چای‌خوری

    روش تهیه:

    کل مواد را به مدت ۵ دقیقه تفت داده (در این مرحله از ژامبون‌ها استفاده نمی‌شود)، سپس مواد تفت داده شده را بین دو برش ژامبون قرار داده و دوباره به مدت ۲ دقیقه تفت داده شود.

    شما بنا به ذائقه خودتان در انتخاب ادویه مختار هستید. می‌توانید هر نوع ادویه‌ای که دوست دارید به عنوان ادویه مخصوص در این صبحانه استفاده کنید.

    نکته:

    برای انتخاب ژامبون در این صبحانه اختیار با خودتان است. می‌توانید از ژامبون گوشت، مرغ و یا بوقلمون استفاده کنید.

    image, آموزش تهیه چهار مدل صبحانه رژیمی عالی برای یک صبح خوب

    املت اسپانیایی

    مواد لازم:

    سیب‌زمینی استانبولی: ۲ عدد متوسط

    نصف یک پیاز متوسط: خرد شده

    قارچ: ۸ عدد متوسط، خرد شده

    فلفل دلمه‌ای: ۸ خلال

    پنیر سفید: ۳۰ گرم

    تخم‌مرغ: ۲ عدد

    ادویه مخصوص: به مقدار لازم

    روش تهیه:

    ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پخته، آنها را خرد می‌کنیم، سپس همه مواد را داخل ماهی‌تابه ریخته و به مدت ۵ دقیقه تفت می‌دهیم. ترکیب موجود را داخل بشقاب ریخته و بنا به سلیقه خود آن را تزئین کنید. صبحانه شما آماده سرو شدن هست.

    نکته:

    می‌توانید به ترکیب ادویه‌های این صبحانه، پودر سیر را هم اضافه کنید،‌چون هم عطر خوبی به صبحانه شما می‌دهد و هم طعم آن را دلچسب‌تر می‌کند.

    image, آموزش تهیه چهار مدل صبحانه رژیمی عالی برای یک صبح خوب

    رولت مکزیکی

    مواد لازم:

    ژامبون: ۲ برش

    نصف یک فلفل دلمه‌ای، خرد شده

    نخودفرنگی: ۳۰ گرم

    ذرت: ۴۰ گرم

    نصف یک هویج خرد شده

    فلفل چینی: ۲ عدد متوسط

    قارچ: ۶ عدد خرد شده

    پنیر رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری

    ادویه: به مقدار لازم

    روش تهیه:

    همه مواد را (غیر از ژامبون) در ماهیتابه به مدت ۵ دقیقه تفت داده،‌سپس مواد تفت داده شده را داخل ژامبون‌ها قرار داده و آن را رول کرده و به مدت ۲ دقیقه مجددا تفت دهید. برای رول کردن می‌توان از خلال دندان استفاده کرد، به این ترتیب که بعد از اینکه ژامبون‌ها را رول کردید، یک عدد خلال دندان را داخل آنها قرار بدهید تا رول شما از هم باز نشود.

    نکات:

    استفاده از فلفل چیلی در این صبحانه کمی مزه آن را تند می‌کند، اگر جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که خیلی با غذاهای تند میانه خوبی ندارند، حتما این صبحانه را با یک لیوان آب سیب میل کنید، چون هم سردی است و هم تندی بیش از حد این غذا را می‌گیرد.


    همچنین بخوانید: